اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه فردوسی مشهد:

دانشگاه‌ها مبحثی را به عنوان سعدی‌شناسی یا حافظ‌شناسی قرار دهند

استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: انتظار می‌رود که دانشگاه‌ها مبحثی را به عنوان سعدی‌شناسی یا حافظ‌شناسی قرار دهند و یا شهرداری اشعار شاعران بزرگ ما را در شهر قرار دهد.

دانشگاه‌ها مبحثی را به عنوان سعدی‌شناسی یا حافظ‌شناسی قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهمن خدادادی صبح امروز در نشست تخصصی سعدی و جرم‌شناسی در مشهد اظهار کرد: در تحقیقاتی که در مورد شخصیت سعدی انجام دادم و در مطالعاتی که در اشعار سعدی داشتم، به این نکته پی بردم که سعدی شخصیتی چند بعدی دارد که ما هرگز به این موضوع توجهی نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: متاسفانه هیچ یک از ما تاکنون به دنبال این نبودیم که در مورد شاعران بزرگ کشورمان تحقیق و در مورد حرف‌هایی که بین اشعار آنها نهفته است تأمل کنیم؛ البته ارگان‌های دولتی نیز در این زمینه کم‌کاری‌های زیادی انجام داده‌اند.

خدادادی افزود: انتظار می‌رود که دانشگاه‌ها مبحثی را به عنوان سعدی شناسی یا حافظ شناسی قرار دهند و یا شهرداری اشعار شاعران بزرگ ما را در شهر قرار دهد.

وی افزود: دیوار‌های شهر سفید بوده و جای خالی اشعار این بزرگان به خوبی نمایان است.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: می‌توانیم سعدی را به عنوان یک پیشگام در بحث جرم‌شناسی بشناسیم،  زیرا این شاعر بزرگ در بسیاری از اشعار خود به مسائل جرم‌شناسی و علت وقوع جرم اشاره کرده و حتی در برخی از اشعارش در این مورد بحث کرده است.

وی افزود: این نکته برای من باور نکردنی بود که سعدی حتی به مسائل قانونی جدید که به تازگی ما به آن پی برده‌ایم نیز اشاره کرده است اما متاسفانه هیچ‌گاه به آن توجهی نداشتیم.

انتهای پیام/70028/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول