اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد فارس‌شناسی خبر داد

آغاز برنامه‌های علمی یادروز سعدی از فردا

مدیر بنیاد فارس‌شناسی گفت: برنامه‌های علمی مراسم یادروز سعدی از فردا پنج‌شنبه 29 فروردین ماه با نشست علمی «دیده جان‌بین» آغاز می‌شود.

آغاز برنامه‌های علمی یادروز سعدی از فردا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، منصور طبیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: این نشست علمی با موضوع سعدی و افلاطون در تالار سازمان اسناد و کتابخانه‌ها برگزار شده و جمال‌پرستی در دیدگاه سعدی و افلاطون از نگاه تطبیقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: جمعه 30 فروردین نیز برنامه نقد کتاب با عنوان «جدال با سعدی در عصر تجدد» نوشته کامیار عابدی که به همت مرکز سعدی‌شناسی منتشر شده در تالار حافظ برگزار می‌شود.

طبیعی تصریح کرد: در این برنامه که ساعت پنج بعد از ظهر برگزار می‌شود «اصغر دادبه» سعدی‌پژوه حضور می‌یابد و در موضوع کتاب و بحث‌ها و جدل‌های مختلفی که از نیمه‌ دوم سده‌ نوزدهم میلادی تا اواخر سده‌ بیستم میلادی درباره‌ سعدی در گرفته، به ارائه نظر می‌پردازد.

این مسئول ادامه داد: شنبه 31 فروردین ماه جاری نیز مراسم علمی با عنوان «سعدی و مسائل سیاسی، اجتماعی و اخلاقی» و «ادبیات عصر ما» با حضور میهمانان داخلی و خارجی در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، این بخش با همکاری مرکز سعدی‌شناسی برگزار شده و در آن میهمانان برنامه همایش سعدی و یونس امره که در تهران برگزار شد، به شیراز می‌آیند.

طبیعی در ادامه اضافه کرد: یکشنبه اول اردیبهشت ماه امسال برنامه نقد و بررسی انیمیشن سعدی اثر صدا و سیمای فارس برگزار می‌شود و حکایات به تصویر کشیده شده در این اثر هنری در تالار مرکز اسناد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«حلقه رندان» به فارس می‌آیند

مدیر بنیاد فارس‌شناسی سپس اضافه کرد: برنامه نشست «روایت داستانی سعدی در بوستان و گلستان» نیز با همکاری حوزه هنری در محل حوزه برگزار شده و نشست «حلقه رندان»  نیز فردا 29 فروردین با حضور طنزپردازانی مانند شهرام شکیبا و ناصر فیض در سینما شیراز برگزار می‌شود.

به گفته وی، برگزاری نشست تخصصی با موضوع شعر توسط حوزه هنری و نمایشگاه اسناد توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس از برنامه‌های جنبی مراسم یادروز سعدی است.

طبیعی در این نشست از انتشار دو کتاب «فارس شناخت»، رونمایی از یک نسخه خطی و مجموعه مقالات سعدی‌شناسی خبر داد.

به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت یادروز سعدی شنبه آینده ساعت 19:30 در جوار آرامگاه این شاعر نامدار جهانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول