اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با برگزاری جشنواره شعر رضوی

شاعران ولایی خردسال در کرمان گردهم می‌آیند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: بخش کودک و نوجوان جشنواره شعر رضوی در استان کرمان برگزار می‌شود و شاعران ولایی خردسال گردهم می‌آیند.

شاعران ولایی خردسال در کرمان گردهم می‌آیند

مسعود گنجعلیخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: برای نخستین بار بخش کودک و نوجوان جشنواره شعر رضوی در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: بخش‌های کودک و نوجوان جشنواره‌های مختلف رضوی به سایر استان‌ها واگذار شده است و بچه‌ها در رشته‌های مختلف از جمله شاعران خردسال گردهم می‌آیند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بیان داشت: فراخوان نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورشی در سراسر ایران ارسال شده است.

گنجعلیخانی افزود: بر اساس فراخوان اعلام شده این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف رضوی، ترغیب کودکان و نوجوانان برای تولید شعر با موضوع رضوی و همچنین ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و دانش‌افزایی در حوزه ادبیات رضوی به ویژه شعر در چهار گروه سنی هفت تا 17 سال برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: کودکان و نوجوانان علاقمند در گروه‌های سنی 7 تا 9 سال، 10 تا 11 سال ،12 تا 14 سال و 15 تا 17 سال می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان ارسال کرده و با هم به رقابت بپردازند.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر سه اثر را که در جشنواره یا مسابقه دیگری شرکت داده نشده است به دبیرخانه جشنواره در مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورشی کرمان ارسال کند.

گنجعلیخانی تصریح کرد: آثار ارسالی شرکت‌‌کنندگان باید بر روی یک طرف کاغذ A4 با قلم نازنین و فونت 14 تایپ و یا در قالب فایل word به نشانی الکترونیکی دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی برخورداری از تاز‌گی و نگاه نو و پرداختن به موضوع رضوی را از دیگر شرایط آثار ارسالی به نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی عنوان کرد و افزود: شرکت‌کنندگان هیچ محدودیتی در انتخاب قالب اشعار ندارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی را 31 خرداد سال جاری اعلام کرد و گفت: پس از گذشت مراحل انتخاب و داوری آثار در هر گروه سنی، سه نفر به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی می‌شوند.

گنجعلیخانی ابراز داشت: آثار برگزیده در قالب کتابی با عنوان «اشعار برگزیده رضوی» به چاپ می‌رسد و مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی همزمان با دهه کرامت در استان کرمان برگزار و از صاحبان برترین آثار تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/80019/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول