اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعیدی‌کیا در جمع دانشجویان مشهد:

اعتقادی ‌به ائتلاف ندارم/صادقانه تا پایان انتخابات حضور جدی دارم

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: معتقد به ائتلاف نیستم و به نفع هیچ‌کس کنار نمی‌کشم و صادقانه تا پایان انتخابات حضور جدی دارم.

اعتقادی ‌به ائتلاف ندارم/صادقانه تا پایان انتخابات حضور جدی دارم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد سعیدی‌کیا دقایقی پیش در جمع دانشجویان غیرانتفاعی مشهد که به میزبانی بسیج حوزه امام حسین(ع) در محل دانشگاه خاوران این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه انتخابات و تبلیغات نباید بی‌تدبیری از سوی کاندیداها صورت گیرد.

* معرفی کابینه در این روزها خلاف تدبیر است

سعیدی‌کیا با بیان اینکه پیش از انتخابات فقط چهار پست کلیدی خود را معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: معاون اول، وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه، چهار پست کلیدی هستند که تا پیش از انتخابات فقط این افراد را معرفی می‌کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر معرفی کامل کابینه بی‌تدبیری محض است و نیازمند این هستیم که زمان بگذرد و شورای نگهبان کاندیداها را تائید صلاحیت کند و در 15 روز پایانی انتخابات فقط پست‌های کلیدی معرفی شوند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به فتنه 88 خاطرنشان کرد: در انتخابات 88، برنده اصلی مردم ‌بودند.

وی یادآور شد: اشتباهات فاحش برنده و بازنده در سال 88 سبب شکل‌گیری فتنه در بستری که نظام سلطه مهیا کرده بود، شد.

وی حضور کاندیداهای مختلف را کمک به انتخاب مردم توصیف کرد و افزود: وقتی کاندیداهای مختلف با سلایق متفاوت معرفی می‌شوند، زمینه را برای انتخاب مردم آسان می‌کنند.

* تجارب اندیشه و افکار به نفع جامعه است

سعیدی‌کیا با تاکید بر اینکه جامعه نقد می‌میرد، گفت: در اداره جامعه باید به تجارب اندیشه و افکار اهمیت دهیم چرا که نقد همواره باید در جامعه جریان داشته باشد.

وی اذعان داشت: باید کرسی‌های آزاد‌اندیشی در چارچوب قانون در دانشگاه‌ها برگزار شود.

* جراحی اقتصادی در حوزه نفت در دولت یازدهم صورت گیرد

سعیدی‌کیا از اوضاع نابسامان اقتصاد در دولت فعلی یاد کرد و گفت: باید در حوزه اقتصاد تحولی را سبب شویم و سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید را در مسیر اُفت تورم قوّت بخشیم.

وی تأکید کرد: برای توسعه خط تولید، نیازمند سرمایه و منابع مالی هستیم؛ در حال حاضر منابع مناسبی در کشور وجود دارد که حجم زیاد نقدینگی یکی از این موارد به شمار می‌رود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به سرمایه‌گذاری در بستر امن، گفت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی بیداد می‌کند و به نوعی باید نقدینگی را در مسیر سرمایه‌گذاری در بستر امن مدیریت کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید جراحی اقتصادی در حوزه نفت صورت گیرد، گفت: پول حاصل از فروش نفت مقداری از پول به وزارت نفت داده شده و حجم عظیمی از آن صرف هزینه جاری در بودجه می‌شود و این نقطه ضعف درآمد نفتی در کشورداری است.

سعیدی‌کیا ادامه داد: باید بدانیم که درآمد نفت سهم آیندگان نیز هست و در این حوزه مدیریت و سرمایه‌گذاری جدی داشته باشیم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، صندوق توسعه ملی را راهکاری مناسب برای حضور بخش خصوصی و کارآفرینان در حوزه اقتصاد دانست و اذعان داشت: با توانایی که در کشور وجود دارد، باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد شده و این مسئله سبب پویایی خط تولید و کاهش تورم می‌شود.

وی تأکید کرد: باید در حوزه نفت تحولی عظیم صورت گیرد و به نوعی جراحی اقتصادی در دولت یازدهم را در حوزه نفت شاهد باشیم.

* اصولگرا و اصلاح‌طلب جریان هستند نه احزاب شناسنامه‌دار

سعیدی‌کیا با بیان اینکه مهم نیست در چه جریانی حضور داشته داشته باشی و فقط باید وفادار به نظام باشی، گفت: این تقسیم‌بندی‌ها برای چیست؟ چرا باید یا اصولگرا و یا اصلاح‌طلب باشی؟

وی تاکید کرد: اصول‌گرا و اصلاح‌طلب فقط جریان بوده و با عنوان احزاب شناسنامه‌دار معرفی نمی‌شوند؛ من خودم معتقد به حزب هستم اما اگر حزب قوی داشتیم تعدد و تکثر کاندیدا در انتخابات نداشتیم.

* کارهای اقتصادی در بستر فرهنگ اسلامی رشد می‌کنند

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: باید به حوزه فرهنگ توجه ویژه داشت و به نوعی از این بدتر برای توسعه اقتصاد و سیاست استفاده کرد.

وی یادآور شد: فرهنگ بستر مناسبی برای حفظ خطوط مرزی و اعلام موجودیت در عرصه بین‌المللی است.

* به نفع هیچ‌کس کنار نمی‌کشم

سعیدی‌کیا اذعان داشت: تا پایان انتخابات می‌مانم و به نفع هیچ‌کس کنار نمی‌کشم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: معتقد به ائتلاف نیستم و به نفع هیچ‌کس کنار نمی‌کشم و صادقانه تا پایان انتخابات حضور جدی دارم.

انتهای پیام/70023/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول