اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی اعلام کرد

سهم 95 درصدی گمرکات آذربایجان غربی از صادرات این استان

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: گمرکات آذربایجان غربی سهم 95 درصدی از کل صادرات این استان را به خود اختصاص دادند.

سهم 95 درصدی گمرکات آذربایجان غربی از صادرات این استان

میرهاشم سید احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در 12 ماه سال گذشته گمرکات آذربایجان غربی سهم 95 درصدی از کل صادرات این استان را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه بازارچه‌ها و تجارت چمدانی در صادرات آذربایجان‌غربی سهم اندکی دارند، گفت: سال گذشته چهار درصد از وزن کالاهای صادر شده آذربایجان‌غربی از طریق بازارچه‌های مرزی انجام شده است.

سید احمدی به سهم یک درصدی تجارت چمدانی صادرات آذربایجان‌غربی از نظر وزن اشاره کرد و افزود: در 12 ماه سال گذشته 13 هزار تن کالا به ارزش پنج میلیون دلار با تجارت چمدانی از آذربایجان‌غربی صادر شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: تجارت چمدانی آذربایجان‌غربی در 12 ماه سال گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن از نظر وزن 64 درصد و از نظر ارزش دلاری 78 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه صادرات آذربایجان‌غربی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی افزایش یافته است، بیان کرد: در این مدت تجارت چمدانی کاهش یافته است و کالاهای صادر شده از این طریق در سال 90، 37 هزار تن به ارزش 24 میلیون دلار برآورد شده است.

سید احمدی بیشترین افزایش صادرات سال گذشته نسبت به سال قبل از آن را در گمرکات آذربایجان‌غربی عنوان کرد و گفت: صادرات کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی از نظر وزن 34 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری 53 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/61010/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول