اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی:

مهارت‌آموزی یکی از زنجیره‌های حماسه اقتصادی است

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: مهارت‌آموزی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان یکی از زنجیره‌های تحقق حماسه اقتصادی است، از این رو باید در این راستا گام برداشته شود.

مهارت‌آموزی یکی از زنجیره‌های حماسه اقتصادی است

جمشید اسعدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را برگزیده‌اند اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی تربیت، افزایش کارایی و اثربخشی نیروی انسانی مورد نیاز در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر را  سرلوحه امور قرار داده است لیکن امیدوار هستیم در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی نیز این مجموعه موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از ابتدای سال 52 به صورت تیم سیار و با نام صندوق کارآموزی در شهرک‌های زیوه، ربط، سردشت و شهرستان‌های مهاباد و ارومیه آغاز شده است و با گذشت زمان تعداد مراکز آموزشی افزایش یافت به طوری که در حال حاضر در دو بخش دولتی و غیردولتی در همه شهرستان‌های استان فعال است.

اسعدی ادامه داد: این مجموعه در سال جاری درصدد است که بر اساس نیاز بازار و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و نهادینه‌ کردن فرهنگ کسب و کار گام بردارد و برای تحقق اهداف خود استعداد، دانش، ذوق، مهارت، فناوری، تخصص و توانایی هنرجویان را با رویکرد ارزش‌های اسلامی ایرانی در سرلوحه امور خود قرار داده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی اظهار داشت: علاوه بر 22 مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای بخش دولتی در بیش از 340 موسسه کارآموزی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد خدمات آموزشی به هنرجویان و علاقه‌مندان ارائه می‌شود تا جایی که رشته‌ها نیز بسیار متنوع هستند.

اسعدی به ارائه آموزش در مراکز ثابت، واحدهای سیار، زندان، واحدهای صنعتی و بخش صنعت ساختمان اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش رکن اصلی فعالیت‌های سازمان است که فرآیند آن ماموریت و رسالت سازمان را تشکیل می‌دهد و در قالب دوره‌های یک تا 18 ماهه آموزش‌ها ارائه می‌شود و نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر تربیت می‌شود.

انتهای پیام/61002/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول