اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله وافی:

حماسه اقتصادی با تحقق حماسه سیاسی رقم خواهد خورد

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره خلق حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: حماسه اقتصادی با تحقق حماسه سیاسی رقم خواهد خورد.

حماسه اقتصادی با تحقق حماسه سیاسی رقم خواهد خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ابوالقاسم وافی در دیدار اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به آیه دو سوره مائده «... وَ تَعاوَنُوا عَلَی البِرِّ وَ التَّقوی» اظهار کرد: برای انجام برخی امور لزوماً همکاری و همفکری جمعی نیاز است تا نتیجه لازم به دست آید، ممکن است انسانی در گوشه‌ای برای خود خلوتی اختیار کرده و به تنهایی به عبادت و انجام مستحبات مشغول باشد، ولی این مسئله چیزی نیست که اسلام به آن سفارش کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که کشور را دچار برخی مشکلات کرده این است که ما نتوانستیم به خوبی محکمات قرآن را برای مردم تبیین کنیم که اگر در این زمینه خوب عمل کرده بودیم، امروز پرداختن به مسائل فرهنگی دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود.

انتقاد دلسوزانه از عملکرد مسئولین زمینه‌ساز پیشرفت نظام و انقلاب

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه انتقاد از خود در تعالیم اسلامی با عنوان محاسبه نفس مطرح است بیان داشت: انسان می‌تواند در طول روز مدتی را برای تفکر در عملکرد خود قرار دهد و نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کرده تا در برنامه خود نقاط قوت را پر رنگ‌تر و نقاط منفی را از بین ببرد.

آیت‌الله وافی ادامه داد: انتقاد از دیگران باید با زبانی خاص صورت گیرد و نقاط ضعف و قوت برادر دینی را به وی گوشزد کرد تا ناخالصی‌ها از وجودش پاک شده و نقاط مثبتش قوی‌تر از قبل شود و اگر انتقاد به این شکل انجام شود هیچ کس از آن دلخور نخواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز انتقادناپذیری در برخی مسئولین به خاطر این است که به درستی با اصول اسلامی آشنایی ندارند، ابراز داشت: جامعه ما گاهی از محکمات قرآن دور است و همه ما باید در حد توانمان کار خود را نقد کرده و دلسوزانه کار مسئولان را نقد کنیم تا به وسیله آن بتوانیم بر سرعت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بیفزاییم.

تقوی و وحدت دو عامل برای حفظ نظام اسلامی

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در قرآن دو موضوع بین امت اسلامی و سایر ملت‌ها مشترک بیان شده و آن تقوی و وحدت است تصریح کرد: قرآن کریم بارها مردم را به تقوی و وحدت سفارش کرده و امروز بسیاری از مشکلات جامعه به واسطه کمبود این دو عنصر اساسی است، مردم و مسئولین باید بدانند اگر در امت‌های پیشین لغزش‌هایی به وجود آمد و آن‌ها را دچار انحراف کرد به واسطه دوری از این دو اصل اساسی بوده است.

آیت‌الله وافی در ادامه با اشاره به اینکه امسال به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سال حماسه است تاکید کرد: حماسه با حرکت تفاوت جدی دارد، ما هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی در کشور وضعیت عادی نداریم و باید با تمام وجودمان به صحنه آمده و تلاش کنیم تا در این عرصه‌ها دشمنان اسلام و نظام را شکست داده و حماسه‌ای دیگر در پرونده زرین انقلاب اسلامی خلق کنیم.

حماسه سیاسی زمینه‌ساز تحقق حماسه اقتصادی

وی با تاکید بر اینکه حماسه اقتصادی در راستای حماسه سیاسی است خاطر نشان کرد: با ایجاد وحدت و همدلی بین تمام کسانی که احساس مسئولیت کرده و وارد صحنه انتخابات شدند امیدواریم بتوانیم انسجام بیشتر و بهتر داشته و با دعای خیر حضرت ولی عصر (عج) بتوانیم حماسه سیاسی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را رقم بزنیم.

در این دیدار حبیب‌الله عسگر اولادی و حسین انواری گزارشی از آخرین برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) در عرصه توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش این نهاد را ارائه کردند.

انتهای پیام/78009/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول