اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون بسیج هنرمندان گرمسار:

هنرمندان نقش خود را در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی ایفا کنند

رئیس کانون بسیج هنرمندان شهرستان گرمسار گفت: هنرمندان در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی نقشی مهم و تأثیرگذار دارند و باید به این وظیفه خطیر جامه عمل بپوشانند.

هنرمندان نقش خود را در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی ایفا کنند

محمد وحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرمسار در مورد «نقش هنرمندان در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی» بیان داشت:‌ هنرمند، بیانگر اندیشه و احساس زمانه خود بوده و در واقع هنرمند زبان گویای اندیشه و تجلی تصورات و فهم آنها از حقیقت است و بالطبع در انقلاب اسلامی ایران که انقلاب فرهنگی محسوب می‏شود، نقش هنرمند بسیار پررنگ است.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کردیم که مفهوم هنر انقلابی توانست چهره‌ای مطلوب به هنر دهد و شعار دروغ «هنر برای هنر» را به شعار «هنر برای حقیقت» که همان اسلام است، تغییر داد تا هنر و هنرمند را در خدمت یک هدف متعالی قرار دهد.

رئیس کانون بسیج هنرمندان شهرستان گرمسار بیان داشت: این قضیه در بسیاری از کارهای هنری دنیای کنونی به خوبی قابل مشاهده است؛ اما دشمنان جمهوری اسلامی ایران با ترفندهای مختلف که اکنون آن را به جنگ نرم می‌شناسیم، درصدد جدایی هنرمندان از دامان این مملکت بوده و هستند.

وحیدی با اشاره به مفهوم جنگ نرم گفت: جنگ نرم در واقع سعی در تاریک‌سازی مسیر دارد تا بتواند مسیر دیگری را جایگزین مسیر اصلی افراد کند و متاسفانه در سالیان اخیر شاهد بودیم برخی از هنرمندنماها مسیر اصلی را گم کرده و به قهقرا رسیدند.

وی افزود: لازمه مبارزه هنرمندان در جنگ نرم و شاه بیت اصلی راه یافتن به ساحل امن صلاح، داشتن بصیرت بوده که بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کانون بسیج هنرمندان شهرستان گرمسار بیان داشت: هنرمند در هر موقعیتی به جامعه خود تعهد دارد و بیان دستاوردها و آرمان‌های جامعه را از وظایف خود می‌داند.

وحیدی گفت: در عوض هم خیل عظیمی از هنرمندان نیز هستند که همگام با مردم در پیشبرد و توسعه کشور قدم برمی‌دارند؛ اما متاسفانه آنقدری که دشمن قدار از این ابزار برای پیشبرد اهداف شوم خود بهره می‌برد، ما از آن بهره نبردیم.

وی با اشاره به حماسه سیاسی در سال 92 گفت: انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، اصلی‌ترین عرصه حماسه سیاسی ملت حماسه‏آفرین ‌ما خواهد بود و مردم با حماسه‏آفرینی خود حرف اول و آخر خود را خواهند زد.

رئیس کانون بسیج هنرمندان شهرستان گرمسار افزود: هنرمندان می‌توانند به زبان گویای هنر به ارائه مفاهیم بلند ارزشی و خواست‌های جامعه همچون ولایت‌مداری، خدمت‌رسانی، ساده‌زیستی و نقد منصفانه بپردازند تا بتوانند حوادث و فتنه‌ها را روشن و زوایای پنهان آن را تبیین کنند.

وحیدی ادامه داد: هنرمندان باید با امیدآفرینی سعی در حضور حماسی مردم همچون گذشته در انتخابات داشته باشند تا اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی را از یک سو و ناکام گذاشتن دشمنان قسم خورده‌اش را از سوی دیگر تحقق ببخشیم.

انتهای پیام/74007/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول