اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها:

نامزدهای انتخاباتی پایبند قانون و احترام به مردم باشند

نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها مفهوم شورا را برخاسته از قرآن، قانون و مردم دانست و گفت: تمام کاندیداها و مسئولان برگزاری انتخابات باید معتقد به قرآن و پایبند به قانون و احترام به مردم باشند.

نامزدهای انتخاباتی پایبند قانون و احترام به مردم باشند

سیدرضی مودب‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره مصاحبه چمران رئیس شورای شهر تهران در شصت‌ و ‌ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، اظهار کرد: چمران در این مصاحبه عملکرد شورای عالی در شش سال گذشته و آینده شوراها را مطرح کرد.

وی اشاره چمران به 9 اردیبهشت سالروز تشکیل شوراها را از نکات مهم خواند و افزود: دلیل نامگذاری روز نهم اردیبهشت با دستور تاریخی امام خمینی (ره) درباره آغاز به‌کار نخستین دوره کاری شوراهای اسلامی در کشور بود.

رئیس شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه هر سال با فرا رسیدن 9 اردیبهشت شاهد تحرکاتی در سطح کشور از طرف رسانه‌ها و صدا و سیما و انتخاب شوراهای منتخب هستیم، افزود: تنها 9 اردیبهشت روز شوراها نیست بلکه تمام روزها روز شوراهاست.

وی با اشاره به اینکه این روزها مصادره کردن انتخابات شورا از طرف افراد و جریانات خاصی به نفع خود انصاف نیست، افزود: اگر آن دیدگاه ژرف و دوراندیشی حضرت امام (ره) به اسلام و قرآن و مردم نبود، هرگز شاهد آغاز به‌کار نهاد مردم‌سالاری شورا نبودیم.

مودب‌پور، با تصریح بر اینکه چمران اشاره واقعی درباره تشکیل شوراها داشته است، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین بار با دستور امام راحل شورای انقلاب بحث شورا را تدوین کردند که اجرای آن به دلیل بروز جنگ تحمیلی راکد ماند.

وی اضافه کرد: پس از جنگ در اسفند سال 57 نخستین دوره انتخابات شوراهای اسلامی برگزار شد و 110 هزار نفر اعضای منتخب شهر و روستا در سطح کشور از 9 اردیبهشت سال 78 رسماً فعالیت خود را آغاز کردند که شاهد موفقیت‌های خوبی در تمام زمینه‌های شهر و روستاهای کشور هستیم.

نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها، برگزاری دوره نخست انتخابات شوراها را بسیار سالم و بدون هر گونه مشکل عنوان کرد و متذکر شد: در دوره دوم برخی‌ها تلاش کردند انتخابات را به انحراف بکشانند و در دوره سوم شاهد بسیاری از بداخلاقی‌ها در این عرصه بودیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم دوره چهارم انتخابات مسئولان جلوی امر ناپسند خرید آرا را بگیرند، تصریح کرد: در شهرهای کوچک افرادی به مقتضیات شخصیتی و شغلی که دارای منابع مالی و دیدگاه‌های سیاسی نامعلوم هستند همواره سعی در به چالش کشاندن انتخابات را داشته‌اند که نمونه‌هایی از آن را در شش سال گذشته شاهد بودیم.

مودب‌پور مفهوم شورا را برخاسته از قرآن، قانون و مردم دانست و اذعان کرد: تمام کاندیداها و مسئولان برگزاری انتخابات باید معتقد به قرآن و پایبند به قانون و احترام به مردم باشند.

وی درک اعتماد مردم را مورد تاکید مسئولان و کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها قرار داد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول