اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

فضاهای سایبری دولتی نباید تبلیغات انتخاباتی انجام دهند

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: بعضی از سایت‌ها و سامانه‌های اینترنتی و سایبری متعلق به بیت‌المال است و نباید از امکانات این رسانه‌ها برای تبلیغات کاندیداهای خاص استفاده شود.

فضاهای سایبری دولتی نباید تبلیغات انتخاباتی انجام دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد در نشست اعضای شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی شهرستان کرمان با جمعی از اصحاب رسانه و مدیران شرکت‌های عرضه خطوط اینترنت اظهار داشت: انتخابات 24 خردادماه سال‌جاری انتخاباتی مهم و سرنوشت‌ساز است.

وی با اشاره به اینکه ملت ما در انتخابات آینده حماسه بزرگی را خلق می‌کنند، عنوان کرد: امروزه جایگاه رسانه‌های جمعی به عنوان مهمترین ابزار و ظرفیت هدایت افکار عمومی برای تولید فضای سالم انتخابات بر کسی پوشیده نیست.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان ادامه داد: کارکرد رسانه‌های سایبری زیاد است چرا که برد رسانه‌ای زیادی دارند و منبع تغدیه اطلاعاتی سایر رسانه‌ها هستند.

موحد عنوان کرد: انتظار از رسانه‌ها این است که با درک صحیح شرایط مهم کشور، ظرفیت خود را معطوف به مشارکت گسترده مردم و ایجاد شور و شعف انتخاباتی کنند.

وی افزود: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی مناسب و انعکاس واقعیت‌ها از فضای انتخابات ابهام‌زدایی کنند و تبیین معیار کاندیداهای اصلح را در دستور کار قرار دهند و با خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، حماسه سیاسی ماندگاری را خلق کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با بیان اینکه هر حرکت ملی و اقدام سرنوشت‌ساز الزامات و بایدها و نبایدهایی را به همراه دارد، ابراز داشت: ملت ایران و مسئولان از تجربیات ارزشمندی به علت تکثر برگزاری انتخابات برخوردار هستند.

موحد عنوان کرد: فعالیت سایت‌ها و رسانه‌های طرفدار کاندیداها باید در چارچوب نظام باشد و در بیان مطالب به قانون اساسی و امام راحل و رهبری پایبند باشیم و وجود مرزها را با دشمن به طور جدی کمرنگ کنیم و به اهداف دشمن کمک نکنیم.

وی تصریح کرد: در رفتارها و گفتارهای مرتبط با انتخابات باید صداقت داشته باشیم و از بیان خدمات نظام کوتاهی نکنیم.

این مقام قضایی اظهار داشت: دستگاه قضایی به شدت به این موضوع توجه دارد که همگان به امنیت ملی پایبند باشند و آرامش ملی برای برگزاری انتخابات ایجاد شود.

موحد انصاف و مروت در تبلیغات انتخاباتی را امری مهم برشمرد و گفت: نباید برای اثبات کاندیدای مورد حمایت خود اقدام به نفی و یا هتک حرمت دیگر کاندیداها کنیم.

وی عنوان کرد: بیان واقعیت، انتظاری است که مردم از رسانه‌ها دارند و رسانه‌ها باید از مخدوش کردن وجهه کشور و ذهن مردم پرهیز کنند و در برابر رفتارهای ظالمانه انتخاباتی بایستند.

این قاضی ادامه داد: اختلاف نظر را نباید به تنازع و درگیری بکشانیم و به وعده‌های غیرعملی کاندیداها دامن نزنیم چرا که کاندیداها به طور معمول به شعارهای جذاب و پرطمطراق اما بعضاً غیرقابل اجرا متوسل می‌شوند.

موحد با اشاره به اینکه بهره‌گیری از بیت‌المال برای کاندیداهای خاص خلاف قانون است، عنوان کرد: بعضی از سایت‌ها و سامانه‌های اینترنتی و سایبری متعلق به بیت‌المال است و نباید از امکانات این رسانه‌ها برای کاندیدای خاص استفاده شود.

وی گفت: پرهیز از قرار دادن انتخابات به عنوان ابزار قدرت‌طلبی امری ضروری است و به فرموده رهبری باید بعد از انتخابات بحث دل‌آزار برنده و یا بازنده بودن را کنار بگذاریم.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان مواردی مانند جعل رایانه‌ای، اخلال در انتخابات، اقدامات علیه عفت و اخلاق عمومی را از جمله جرایم انتخاباتی رسانه‌ها ذکر کرد و افزود: در فرآیند برگزاری انتخابات به همکاری رسانه‌ها نیاز داریم.

انتهای پیام/80019/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول