اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی‌ ریگان:

78 هزار‌ دام در‌ ریگان تحت درمان قرار می‌گیرند

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: 78 هزار و 900 رأس دام سبک و سنگین متأثر از سیل در شهرستان ریگان مورد اقدامات فنی، واکسیناسیون و درمان قرار می‌گیرند.

78 هزار‌ دام در‌ ریگان تحت درمان قرار می‌گیرند

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: شهرستان ریگان یکی از‌ مناطق استان کرمان دارای ‌دو‌ اقلیم پست و کوهستانی توأم است.

وی افزود: با توجه به ‌بارندگی‌های شدید روزهای اخیر و وقوع سیل در برخی مناطق روستایی‌ و عشایری ریگان به ویژه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور گزوبهمن‌، کوهشاه، تک فرهاد‌، دهنه عباسعلی‌، سیف‌الدینی‌، سرزه‌، دهرضا و چاه ملک‌، اکیپ‌های شبکه دامپزشکی این شهرستان ‌به مناطق سیل زده اعزام شدند و اقدامات لازم را به منظور بررسی وضعیت منطقه اقدامات انجام دادند.

جعفری ابراز داشت: از جمله اقدامات این شبکه در مناطق سیل زده می‌توان به ‌بیمار‌یابی‌، معاینه و درمان دام بیمار به صورت‌ رایگان، واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری شاربن، ضد‌‌عفونی جایگاه‌های نگهداری دام و هماهنگی با دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و اداره راه و شهرسازی به منظور دفن بهداشتی لاشه‌های تلف شده اشاره کرد.

وی عنوان کرد: همچنین در هماهنگی با بهورزان و دهیاران برای آشنایی دامداران و عشایر به منظور کنترل بیماری‌های دامی اقدام شد.

‌جعفری تصریح کرد: در این راستا دو اکیپ دامپزشکی به دو بخش مرکزی و گنبکی شهرستان ریگان اعزام و خدمات‌ رایگان به دامداران مناطق سیل‌زده ارائه دادند.

این مسئول گفت: خسارات دامی ناشی از سیلاب در بخش مرکزی و گنبکی در قالب تلفات ناشی‌ از سیل و حمل دام‌های سبک عشایر به مناطق دور‌رس یا غیر قابل دسترس و متأثر کردن دام‌های عشایر به بیماری‌های دامی از قبیل عفونی و انگلی است.

جعفری متذکر شد: تلفات دام و طیور ناشی از این سیلاب شامل‌ 575 رأس دام سبک، پنج رأس دام سنگین و یک هزار و 460 قطعه طیور بومی است.

وی اذعان داشت: طی این عملیات تعداد تقریبی 75 هزار و 400 رأس دام سبک ‌و 3 هزار و 500 رأس دام سنگین متأثر از سیل تحت اقدامات فنی، واکسیناسیون و درمان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/80014/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول