اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی کرمانشاه خبر داد

آغاز عملیات مایه‌کوبی علیه بیماری‌های شاربن و آبله

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: عملیات مایه‌کوبی علیه بیماری‌های شاربن و آبله در گوسفند و بز به‌ صورت رایگان در استان کرمانشاه شروع شده است.

آغاز عملیات مایه‌کوبی علیه بیماری‌های شاربن و آبله

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شاهرخ یارویسی عصر امروز در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات مایه‌کوبی علیه بیماری‌های شاربن و آبله در گوسفند و بز خبر داد و اظهار کرد: بیماری‌های آبله و شاربن از جمله بیماری‌های واگیردار و غالبا کشنده دامی بوده که میزان واگیری آن‌ها در دام حدود 75 تا 80 درصد است.

یارویسی افزود: این بیماری‌ها در حدود 90 تا 100 درصد موجب تلفات در جمعیت دامی می‌شود و خسارات اقتصادی سنگینی را به سرمایه دامی وارد می‌کند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی استان کرمانشاه گفت: دامپزشکی استان کرمانشاه با همکاری مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی در سال 92 و در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های یاد شده در جمعیت دامی، بر اساس یک برنامه زمان‌بندی ‌شده مایه‌کوبی علیه بیماری‌های شاربن و آبله گوسفند و بز را به‌صورت کاملا رایگان در دام‌های روستایی و عشایری استان شروع کرده است.

وی گفت: به ‌نظر می‌رسد در پایان این عملیات در حدود 2 هزار و 500 واحد اپیدمیولوژیک و بیش از 3 میلیون و 500 هزار نوبت علیه بیماری‌های یاد شده ایمن شوند.

یارویسی از دامداران خواست به‌منظور تسریع در این عملیات، همکاری لازم را با مراکز مایه‌کوبی داشته باشند.

انتهای پیام/2700/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول