اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج:

سهمیه هزار نفری ویژه به مردم واگذار می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: امسال سهمیه هزار نفر حج تمتع ویژه را که برای دستگاه‌ها و گروه‌های خاص اختصاص می‌دادند، کم کردیم و به عموم مردم دادیم تا به جای آنها ثبت‌نام‌کنندگان به حج اعزام شوند.

سهمیه هزار نفری ویژه به مردم واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: زمانی که بنده به سازمان حج آمدم اعلام کردم که حدود شش میلیون نفر در نوبت حج هستند ولی در واقع این تعداد هشت میلیون نفر بود که برای افراد و گروه‌های خاص سهمیه ویژه در نظر گرفته بودند که ما همه آنها را قطع کردیم.

وی تصریح کرد:‌ در کشور اسلامی ما نباید سهمیه خاص، ویژه و جداگانه‌ای مجزا از سهمیه مردمی وجود داشته باشد چرا که در شأن ملت ما نیست که در کاروان زیارتی و عبادی، معنوی بی‌عدالتی حاکم شود.

موسوی خاطر نشان کرد: بنده تمام این سهمیه‌ها را قطع کردم و به عموم مردم دادم و با دعای خیر مردم در کنار خانه امن الهی توفیق یافتیم دو هزار تا سه هزار سهمیه را به تعداد سهمیه‌ها افزایش دهیم.

این مسئول با بیان اینکه سهمیه حج امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر شده است، اضافه کرد: در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد و ما در تلاش هستیم با هماهنگی کشور عربستان هم سهمیه حج تمتع و هم عمره را امسال افزایش دهیم.

وی در ادامه در مورد سفر زائران به عتبات عالیات نیز بیان کرد: ما فعالیت یک شرکت در این زمینه را معقول و منطقی ندانستیم و به همین خاطر راه را باز کردیم تا شرکت‌های دیگر نیز به این عرصه وارد شوند و در کنار افزایش شرکت‌ها خدمات و افزایش رفاهیات را فراهم کردیم تا هر وقت مردم ما خواستند به راحتی بتوانند به زیارت عتبات عالیات بروند.

موسوی یادآور شد: دستورالعمل سهولت در سفر معنوی حج، عتبات عالیات و سفرهای دیگر ارزشی است که بدون ماده و تبصره خاص سعی کردیم جاده را هموار کنیم تا عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت به سفر حج بروند.

ساخت حسینیه برای زائران ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان حج در ادامه سخنان خود گفت: برای اینکه به افراد کم درآمد و آنهایی که دوست دارند در این سفر معنوی با هزینه کم از معنویت موجود بهره‌برداری کنند طرح ساخت حسینیه در نجف و کربلا را به جد پیگیری می‌کنیم تا برخی از زائران به جای اسکان در هتل به صلاحدید خود در این حسینیه‌ها اسکان یابند.

وی افزود: با این اقدامات جلوی دلال‌بازی‌ها و برخی کارهای خلاف گرفته شد چرا که ما سفر راحت و کم هزینه را حق ملت می‌دانیم و تا آخرین لحظه‌ای که بنده در این سازمان هستم، اجازه نمی‌دهم سهمیه ویژه‌ای برای افراد خاص در نظر گرفته شده و یا بخواهند عده‌ای در این عرصه اختلال ایجاد کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ‌در ایام نوروز اعزام روزانه 40 اتوبوس به عتبات را به 140 دستگاه رساندیم و پروازها را نیز به همین میزان افزایش دادیم.

موسوی خاطر نشان کرد: بنده شخصاً در مرز شلمچه و چزابه در ایام اربعین حاضر بودم و موفق شدیم 220 هزار زائر ایرانی را راهی کربلا کنیم.

17 طرح آمریکا در منطقه در سال‌های اخیر شکست خورده است

مسئول امور فلسطین در کشورمان اضافه کرد: به رغم تلاش‌های استکبار جهانی در فشار علیه ملت‌های مظلوم منطقه به ویژه سوریه، فلسطین و لبنان ما تمام طرح‌های دشمن را در حوزه جداسازی ایران از دیگر کشورهای حامی اسلام و حاکمیت دینی خنثی کردیم و آمریکا به خوبی فهمیده است که ملت ما از چه عظمتی برخوردار است.

موسوی در ادامه سخنان خود بیان کرد: با شکستی که آمریکا در این طرح‌ها خورده است قطعاً هیچ صلاحیتی برای حضور در منطقه را ندارد و ملت ایران همچون هشت سال دفاع مقدس، محاصره اقتصادی و تحریم‌ها را به فرصت سر زندگی دوباره تبدیل می‌کند.

مشاور رئیس جمهور گفت: ‌امسال سال مهم و سرنوشت‌سازی در تاریخ ملت ایران است و ما در تبعیت از دیده‌بان انقلاب، مقام معظم رهبری سعی می‌کنیم هرگز مسیر حرکتمان را تغییر ندهیم چرا که با تبعیت از ولایت می‌توان به پیروزی بیشتر امیدوار بود.

انتهای پیام/62003/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول