اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت همدان خبر داد

آغاز ثبت نام حج تمتع از 29 فروردین ماه

مدیرحج و زیارت استان همدان گفت: ثبت نام حج تمتع از 29 فروردین ماه در دفاتر کاروان‌ها صورت می‌گیرد.

آغاز ثبت نام حج تمتع از 29 فروردین ماه

حجت‌الاسلام علی اسماعیلی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص ثبت نام حج تمتع اظهار داشت: حج یک واجب الهی است که این توفیق الهی برای هر کس ایجاد شود باید قدر و ارزش آن را برای خودش مشخص کند.

وی با اشاره به اینکه سفر حج فرصتی را برای شخص ایجاد می‌کند تا بتواند در تنهایی و خلوت با معبود خویش تمام حساب زندگی خود را بسنجد عنوان کرد: هر ساله تعدادی از افراد برای مشرف شدن به حج در نوبت‌های طولانی منتظر هستند تا این سفر معنوی غیر قابل وصف برایشان مهیا شود.

مدیر حج و زیارت استان همدان ادامه داد: مسئولان حج و زیارت نیز در تلاش هستند تا بتوانند این خیل عظیم افراد مشتاق را که مدت زمان زیادی در نوبت می‌مانند به سرزمین وحی اعزام کنند.

وی عنوان کرد: این سفر از لحاظ معنوی به اندازه‌ای پر بار است که هر کسی این سفر را تجربه می‌کند جمله برای وصف کردن این سفر ندارد و به همین جمله معروف بسنده می‌کند که «باید بروی تا ببینی» و همین انسان را دگرگون و مشتاق‌تر به سوی خانه معبود می‌کند.

اسماعیلی با اشاره به ثبت نام حج تمتع در استان همدان خاطرنشان کرد: ثبت نام حج تمتع در دفاتر کاروان‌ها از 27 فروردین به صورت فراخوان و از 29 فروردین ماه آغاز می‌شود.

وی در پایان سخنانش گفت: افراد می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حج تمتع از 27 فروردین ماه به سایت حج و زیارت استان مراجعه و شرح کامل مطالب را دریافت کنند.

انتهای پیام/89007/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول