اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

شاغلان شهرداری‌ها برای ثبت‌نام در انتخابات فقط باید از سمت خود استعفا دهند

فرماندار همدان گفت: شاغلان شهرداری، مؤسسات و شرکت‌های وابسته به آن و دهیاران برای شرکت در انتخابات لزومی به استعفا از شغل خود ندارند و صرفاً باید برای ثبت‌نام از سمت شغلی خود استعفا کنند.

شاغلان شهرداری‌ها برای ثبت‌نام در انتخابات فقط باید از سمت خود استعفا دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، حسن قهرمانی‌مطلق اظهار داشت: شاغلان شهرداری، مؤسسات و شرکت‌های وابسته به آن و دهیاران برای شرکت در انتخابات لزومی به استعفا از شغل خود ندارند و صرفاً باید برای ثبت‌نام از سمت شغلی خود استعفا کنند.

وی ادامه داد: با عنایت به جلسه مشترک وزارت کشور و هیئت مرکزی نظارت این موضوع به فرمانداران و بخشداران ابلاغ شده است.

فرماندار همدان با اشاره به بند 3 ماده 28 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور خاطرنشان کرد: شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و مؤسسات و شرکت‌های وابسته و شاغلان در شهرداری، مؤسسات و شرکت‌های وابسته به آن و همچنین دهیاران و شاغلان در دهیاری از عضویت در شورای اسلامی شهر محل خدمت محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

وی، زمان ثبت‌نام داوطلبان عضویت در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را از 26 فروردین تا اول اردیبهشت دانست و اضافه کرد: مهلت زمانی استعفا و پذیرش داوطلبان موضوع ماده 28 قانون شوراها، تا قبل از روز مراجعه داوطلب و تا قبل از اتمام مهلت هفت روزه ثبت‌نام است و استعفا و پذیرش آن تا قبل از تاریخ 92/1/26 که نخستین روز ثبت‌نام است، برای داوطلبان الزام قانونی ندارد.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس گفت: اهمیت انتخابات به طور کامل در سخنان ایشان مورد اشاره واقع شد که توجه به آن بر همه روشن است.

وی گفت: فرآیند انتخاب اعضای هیئت‌های اجرایی در سطح شهرستان همدان در موعد مقرر انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان همدان افزود: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور برعهده مجلس شورای اسلامی است که هیئت نظارت استان نیز مسئولان و اعضای هیئت‌های نظارت شهرستان و بخش‌های تابعه را معرفی کرده است.

وی با اشاره به اهمیت کار هیئت‌های اجرایی در انتخابات گفت: همزمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، کار را مضاعف کرده که به یاری خداوند، خستگی عوامل اجرایی با مشارکت مردم و خلق حماسه سیاسی رفع خواهد شد.

قهرمانی‌مطلق بیان داشت: بعد از اعلام وزیر کشور مبنی بر صدور دستور آغاز فرایند انتخابات به فرمانداری‌ها، بلافاصله معتمدان مردم شهرستان همدان به هیئت نظارت معرفی و کمتر از یک روز 30 معتمد توسط هیئت نظارت تأیید و معرفی شد که بلافاصله با حضور معتمدان و هیئت نظارت شهرستان، هیئت اجرایی تشکیل شد.

وی افزود: به دلیل برگزاری همزمان انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری، تمهیداتی برای پیشگیری از تداخل عملکرد اعضای هیئت اجرایی در هر انتخابات صورت گرفته که در خلال کار اعلام خواهد شد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان همدان گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف اعضای هیئت اجرایی در انتخابات شوراها بحث تأیید صلاحیت داوطلبان خواهد بود که با تدبیر دست‌اندرکاران با موفقیت به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به قانون انتخابات و بنا بر آخرین سرشماری انجام شده، شهر همدان جزو شهرهای بالای 500 هزار نفر به شمار رفته و 15 نفر به عنوان عضو اصلی و هفت نفر به عنوان عضو علی‌البدل به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر انتخاب می‌شوند.

قهرمانی‌مطلق خاطرنشان کرد: در شهرستان همدان در مجموع 302 نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا انتخاب می‌شوند و راهی شوراهای اسلامی خواهند شد.

وی افزود: در شهرهای جورقان، مریانج و قهاوند با توجه به تراکم جمعیتی کمتر از 500 هزار نفر، پنج نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل برای تصدی عضویت در شورای اسلامی این شهرها انتخاب خواهند شد.

فرماندار شهرستان همدان در پایان اذعان داشت: درصد مشارکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای قبل، نزدیک به 46 درصد بوده که به طور قطع حماسه حضور مردم در این انتخابات مثال‌زدنی خواهد بود.

انتهای پیام/2499/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول