اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری قزوین خبر داد

راه‌‌اندازی دومین صندوق ذخیره کارکنان شهرداری در قزوین

مدیرعامل و عضو هیئت‌ مدیره صندوق ذخیره کارکنان شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین در بین شهرداری‌های کشور دومین صندوق ذخیره کارکنان را راه‌اندازی کرده است.

راه‌‌اندازی دومین صندوق ذخیره کارکنان شهرداری در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، محمود نصرتی اظهار داشت: تأمین آتیه مالی کارکنان، نبود فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری به منظور سرمایه‌های خرد اعضا، ریسک سرمایه‌گذاری در مؤسسات غیر‌بانکی، عدم جذابیت نرخ سود سپرده‌های بانکی با توجه به تورم بالای 20 درصد، عدم‌آگاهی کافی از چگونگی خلق ارزش‌افزوده برای سرمایه‌ها، نداشتن زمان کافی، استعداد و اطلاعات علمی در بین عموم مردم برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و ثروت‌سازی ما را بر آن داشت که نسبت به تأسیس این صندوق اقدام کنیم.

وی افزود: طرح پرداخت مازاد بر شش درصد و سودهای علی‌الحساب آن در صورت نیاز پرسنل در هر زمان قابل برداشت و واریز مجدد است و این نوع منابع با توجه به ماهیت کوتاه مدت آن در پروژه‌های کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری می‌شود.

نصرتی ابراز داشت: تشویق کارکنان داوطلب شهرداری به مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی کشور، مشارکت در بازار سرمایه، جذب نقدینگی و هدایت آن در بخش‌های اقتصادی، تأمین مالی پروژه‌ها، ایجاد امکانات لازم برای مشارکت سرمایه‌های کوچک در بخش تولید، تقویت و حمایت برنامه‌های اقتصادی دولت در هر شکل و قالب ممکن شامل: تأسیس و اداره شرکت‌ها و انجام معاملات در بورس اوراق‌ بهادار از جمله اهداف اجرای تشکیل این صندوق است.

نصرتی تصریح کرد: معاون اداری و مالی شهرداری قزوین، معاون عمرانی شهرداری قزوین، اعضای این صندوق شامل: 9 نفر هیئت امنا و پنج نفر هیئت مدیره است که شامل مدیر اداره سرمایه‌گذاری، مسئول مالی حوزه اوراق مشارکت شهرداری و مشاور مالی و سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین می‌شود.

وی در ادامه افزود: هیئت امنا، هیئت مدیره و مدیرعامل از ارکان اصلی تشکیل‌دهنده این موسسه هستند که اساس‌نامه آن پس از پیگیری طولانی مورد تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت و در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

در حال حاضر محل استقرار صندوق ذخیره کارکنان در چهار راه فلسطین، ساختمان شیشه‌ای، طبقه اول، واحد دو و چهار است.

انتهای ‌پیام/77012/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول