اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

احداث 5 پل زیر‌گذر برای کاستن از تصادفات جاده‌ای

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث پنج پل زیر‌گذر برای ارتقای ایمنی و سلامت تردد هموطنان در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد.

احداث 5 پل زیر‌گذر برای کاستن از تصادفات جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری صبح امروز در جلسه کمیسیون ایمنی و حریم‌ راه‌های اردبیل اظهار داشت: باید در ساخت و سازها حریم 38 متری به عنوان یک حریم قانونی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی مدنظر قرار گیرد، چراکه هرگونه ساخت و ساز در این محدوده ممنوع است.

وی ادامه داد: برخی از ساخت و سازها که از سابقه دیرینی برخوردار است در حال تعریض و عقب‌نشینی است که ما تسهیلات ویژه‌ای را به صاحبان مجموعه‌های مسکونی و تجاری در حریم جاده‌ها ارائه می‌کنیم تا عقب‌نشینی قانونی از این حریم‌ها را داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان ورودی شهرستان نمین بود که با احداث تقاطع غیر‌همسطح با سرمایه‌گذاری 6 میلیارد تومان این مشکل و نقص را برطرف کردیم؛ در کنار آن پنج مورد زیر‌گذر و تقاطع غیر‌همسطح دیگر در سطح استان در حال اجراست که با همکاری دستگاه‌های عمرانی نظیر بنیاد مسکن در محل تلاقی جاده با مجموعه‌های مسکونی و روستایی اجرا می‌شود.

حیدری افزود: اگر افرادی این حریم جاده‌ها را رعایت نکنند ما پرونده آنها را به مراجع قضایی ارجاع می‌دهیم تا ضمن تخریب ساخت و سازهای انجام شده خسارت لازم را نیز دریافت کنند.

این مسئول تصریح کرد: با افزایش درجه جاده‌ها این رعایت حریم نیز با حساسیت دنبال می‌شود؛ به طوری که اداره ارزیابی و پرداخت خسارات ما آمادگی دارد در صورت نیاز و ضرورت مبالغ موردنظر را به صاحبان املاک پرداخت کند تا حریم جاده و ممنوعیت ساخت و ساز در آنها اعمال شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یکی از مناطق حادثه‌خیز را منطقه آراللوی اردبیل اعلام کرد و اذعان داشت: در این منطقه با هدف ایمن‌سازی جاده و تردد‌ها پل عابر پیاده طراحی شده و بنیاد مسکن نیز در طرح هادی خود سعی می‌کند ضمن رعایت حریم جاده از هرگونه ساخت و ساز جلوگیری کند.

حیدری، یکی دیگر از نقاط حادثه‌خیز را سه‌راهی آب‌بیگلو و کاستن از حوادث ناگوار جاده‌ای در این منطقه اعلام کرد و گفت: ما با همکاری پلیس راه نقاط حادثه‌خیز را شناسایی کردیم و با تأمین منابع و اعتبار مورد نیاز سعی داریم با کمترین هزینه و نگاه فنی این پیچ‌های خطرناک را به هر نحو ممکن برطرف کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بیش از 18 مورد از این گذرگاه‌ها و پیچ‌های خطرناک اصلاح، مرمت و سازماندهی شده است، متذکر شد: نظارت‌های ما همچنان بر محورهای اصلی برای کاستن از وقوع تصادفات و تلفات رانندگی کارشناسی و عالمانه است تا بتوانیم به سرعت معایب و نواقص احتمالی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول