اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری

100 فرصت سرمایه‌گذاری در قم معرفی شد

همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان قم امروز با حضور مدیران ملی و استانی برگزار شد.

100 فرصت سرمایه‌گذاری در قم معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این همایش با حضور برخی از مسئولان ملی از جمله معاونان برخی وزرا، رؤسای سازمان‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، مهمانان خارجی از جمله سفیر سنگاپور و نیز مدیران استانی همچون استاندار قم، شهردار قم، رئیس شورای اسلامی شهر قم و مدیران کل ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی اقتصادی امروز در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

سید رضا دهناد معاون برنامه‌ریزی استاندار قم و دبیر این همایش در ابتدای امر به سخنرانی پرداخت و گفت: بانک‌های قم بیش از 4 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار دارند؛ یکی از اهداف اصلی مسئولان قم مدیریت نقدینگی‌ها و منابعی است که در قم وجود دارند زیرا این امر برای توسعه پایداری ضروری است.

محمد دلبری، شهردار قم هم در ادامه به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه رهبری سال جاری را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده‌اند گفت: برای اینکه منویات ایشان جامه عمل پوشانده شود باید اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد که همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان قم یکی از آنها به شمار می‌رود.

دلبری استفاده از همه ظرفیت‌های کشور را راه رسیدن به توسعه پایدار دانست و افزود: نمی‌توان تنها به اقدامات دولتی دل بست زیرا این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه تمام مردم ایران اسلامی برای پیشرفت مصمم باشند؛ تجربه گذشته نشان می‌دهد ملت ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و در زمان حمله دشمنان پای کار بوده‌اند و از ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کرده‌اند.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر، رئیس شورای اسلامی شهر قم سخنرانی کرد و با بیان اینکه در روز قیامت از نعمت‌های الهی سوال خواهد شد گفت: به نظر می‌رسد ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در قم به دلیل موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های مذهبی، از جمله نعمت‌های الهی به شمار می‌روند و در روز قیامت مسئولان و مدیران قم در این رابطه مورد سوال قرار خواهند گرفت.

حسن آقاجانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی قم سخنران بعدی این همایش بود که در سخنرانی خود با بیان اینکه این اتاق دارای هشت کمیته تخصصی است گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به کمیته‌های مربوطه و ارتباط با مسئولان دولتی از این طریق، معضلات موجود را حل کنند.

وی با بیان اینکه قم دارای 12 مورد استثنائات اقتصادی نسبت به سایر استان‌هاست ابراز کرد: اتاق بازرگانی به عنوان دفتر کار سرمایه‌گذاران آماده خدمت‌رسانی به این افراد بوده و در راه‌ حل معضلات و رفع موانع سرمایه‌گذاری در قم تلاش خواهد کرد.

حجت‌الاسلام حسن نظری، مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هم به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این همایش با بیان اینکه سیستم اقتصادی ایران بر پایه بانک‌ها شکل گرفته است گفت: در مقابل برخی نهادها هستند که بر بازار مبتنی بوده و از این میان می‌توان به صندوق‌ها یا شرکت‌های مالی اعتباری تامین سرمایه اشاره کرد.

بعد از آن بهروز علی‌شیری، رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران سخنرانی کرد و با تاکید بر رفع خلأهای موجود میان منابع و سرمایه‌گذاری‌ها در قم ابراز کرد: صندوق توسعه ملی به عنوان مهم‌ترین نهاد سرمایه‌گذاری کشور شکل گرفته و به عنوان مرکز استراتژیک در کنار سرمایه‌گذاران ایفای نقش خواهد کرد و به یقین موجب تثبیت وضعیت اقتصادی کشور می‌شود.

گفتنی است در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان قم بیش از 100 فرصت و پروژه موجود در قم به صورت بسته‌های ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران و مهمانان داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

برپایی نمایشگاه جانبی با حضور دستگاه‌های دولتی استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های همایش دو روزه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان قم هستند.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول