اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

وفاداری حقیقی به زهرا (س) برتر دانستن حجاب و عفاف است

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: وفاداری حقیقی به حضرت زهرا (س) برتر دانستن حجاب و عفافی است که یک زن مسلمان باید به آن مقید باشد.

وفاداری حقیقی به زهرا (س) برتر دانستن حجاب و عفاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پارس‌آباد اظهار داشت: نور برتر خلقت حضرت زهرا (س) برجستگی‌های تربیتی، اخلاقی و معرفتی دارد که همه موظف هستیم از آن گنجینه‌ها تبعیت کرده و همیشه در مسیر خدا ترسی و خدا باوری قرار گیریم.

وی تلاش حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) را در جلوگیری از انحرافات جامعه یادآور شد و خاطرنشان کرد: بزرگ بانوی اسلام در دفاع از امامت و ولایت سنگ تمام گذاشته و هرگز سعی نکرده است در این مسیر پا عقب بکشد.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد بزرگترین فضیلت حضرت زهرا (س) را فضیلت دینداری، رعایت حجاب و مراقبت حال دیگران دانست و گفت: اگر انحرافی در دین رخ داده است به خاطر دوری از محوریت و کانون ولایت و سر سپردگی به آن بوده که همیشه این بانوی بزرگ بر انحرافات امت اسلامی گریه کرده است.

علوی یکی از شاخصه‌های زندگی اجتماعی و خانوادگی آن حضرت را بساطت و سادگی اعلام کرد و یادآور شد: آن حضرت هم در زندگی اجتماعی وهم اشکال مختلف زندگی فردی در اوج ساده‌زیستی و کم توقعی قرار داشت به طوری که اینگونه زندگی کردن می‌تواند برای فرزندان ما الگویی فاخر باشد.

وی همه نمازگزاران و اهالی منطقه را به حضور در مراسمات ایام شهادت حضرت زهرا (س) دعوت کرد و بیان دشت: بهترین پاسداری از حریم فاطمی پایبندی به حدود الهی است.

خطیب جمعه پارس‌آباد همچنین به آسیب‌های ماهواره و گرایش جوانان به کانال‌های غیر‌اخلاقی ماهواره‌ای اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها یابد در خرید و نصب ماهواره دقت کنند تا مبادا در این زمینه انحرافی به وجود آید چرا که استفاده از ماهواره آثار زیانبار اخلاقی و تربیتی در جامعه دارد.

علوی تصریح کرد:‌ دشمن با تنوع‌بخشی به شبکه‌ها و کانال‌های ماهواره‌ای سعی می‌کند جذابیت کاذب و القای دروغین در برخی از مباحث ایجاد کند که در این باب مراقبت بیشتر لازم است.

وی در خطبه اول نماز جمعه نیز دنیا را مزرعه آخرت معرفی کرد و ادامه داد: هر چه در این دنیا عمل کنیم شاهد نتیجه آن در آخرت با درجاتی متفاوت‌تر خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان پارس‌آباد در پایان نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری دعوت کرد و گفت: تقوا در آن است که خودمان را از محرمات دور کرده و در مسیر نیکی‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/62003/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول