اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه در بردسکن:

در بحث حجاب 17 آیه به‌صورت مستقیم در قرآن آمده است

استاد حوزه و دانشگاه علوم حوزوی قم گفت: در بحث حجاب 17 آیه به‌صورت مستقیم و 29 آیه به طور اشاره در قرآن آمده است.

در بحث حجاب 17 آیه به‌صورت مستقیم در قرآن آمده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن حجت‌الاسلام دکتر علی هدایی در جمع هزاران نفر از اجتماع‌کنندگان عزاداری حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: اسلام تنها دینی است که به‌صورت کامل وارد شده است و در هر زمینه‌ای رهگشا و مسیر را مشخص کرده است.

وی تهاجم فرهنگی دشمن را در شکل‌های مختلف مورد اشاره قرار داد و افزود: ماهواره امروز بعضی از خانواده‌ها را آلوده کرده است و زندگی آنها در حال فروپاشی است.

استاد حوزه و دانشگاه علوم حوزوی قم عدم توجه و غفلت را دوری از فرامین ائمه دانست و گفت : در بحث حجاب 17 آیه به‌صورت مستقیم و 29 آیه به طور اشاره در قرآن آمده است، ولی عده‌ای بی‌غیرت بدون توجه به ارزش‌های دینی جامعه را زیر سئوال می‌برند.

هدایی اظهار داشت: استکبار و صهیونیست و وهابیت از روز اول با اسلام و قرآن دشمنی داشتند و خواهند داشت.

وی با گرامیداشت شهادت مظلومه عالم حضرت صدیقه طاهره گفت: زهرا (س) همیشه و در همه حال دارای تعصب دینی، عفت و عالمی بی‌همتا بود.

استاد حوزه و دانشگاه علوم حوزوی قم الگو گرفتن زنان از این نمونه خلقت را مورد تاکید قرار داد و افزود: شخصیت زهرا (س) در همه زمینه‌ها می‌تواند الگو باشد.

هدایی گفت: حضرت فاطمه (س) در دامن پر مهر مادری همچون حضرت خدیجه (س) که نمونه بارز وفا، فداکاری و گذشت بود، پرورش یافت.

استاد حوزه و دانشگاه در خصوص سراسر زندگی بانوی اسلام اظهار داشت: فراق و جدایی دردناک از پدر از یک سو و مظلومیت غم‏انگیز و جانکاه همسرش امیرمؤمنان علی (ع)‏ از سوی دیگر، قلب و روح پاک ایشان را سخت می‏آزرد.

وی در ادامه به بیان زندگی حضرت زهرا (س) در بعد دیگری پرداخت و افزود: در این فضای مسموم و پر از فتنه، در چهره یک زن مسلمان مسئول در برابر رخدادهای جامعه اسلامی، وارد میدان شد و با اتخاذ مؤثرترین شیوه‏های مبارزاتی و با رسوا ساختن امیال و نیات واقعی منافقان به رسالت الهی خویش عمل کرد.

استاد حوزه و دانشگاه علوم حوزوی قم به ظلم و ستم هایی که پس از رحلت پیامبر بر فاطمه و خاندانش روا شده بود، گفت: بانوی اسلام با این مشکلات به‌وجود آمده بر آن داشت تا از حضرت علی (ع) بخواهد که پس از وفاتش، او را شبانه به خاک بسپارد و ترتیبی دهد، کسانی که در حق او ستم روا داشته‌اند، در مراسم تدفین و نماز خواندن او حاضر نباشند.

اضافه می‌شود در این مراسم مداحان با ذکر مناقب حضرت در غم و ماتم مادر سادات نوحه‌سرایی و مدیحه‌سرائی کردند.

انتهی پیام/70021/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول