اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

بزرگ‌ترین توصیه حضرت زهرا(س) حفظ حجاب است

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: بزرگ‌ترین توصیه حضرت زهرا(س) و مکتب رهایی‌بخش اسلام حفظ حجاب و عفاف است.

بزرگ‌ترین توصیه حضرت زهرا(س) حفظ حجاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: اگر خانواده‌ها به رفت و آمد فرزندان خود و همچنین حضور آنها در مجالس و محافل معنوی نظارت داشته و تاکید کنند قطعاً بخشی از سلامت خانواده و نسل آینده تضمین می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر در درون خانواده پدر و مادر خود در وهله اول کارهای نیک و شایسته انجام داده و اقامه نماز اول وقت را در دستور کار قرار دهند، قطعاً فرزندان نیز به تبعیت از پدر و مادر، در نمازهای جماعت و همچنین مجالس معنوی و مذهبی شرکت می‌کنند که این خود الگویی برای تربیت نسل آینده و ماندگاری چنین الگویی می‌باشد.

علوی خاطر نشان کرد: ‌در کنار خانه و خانواده، نظام تربیتی ما نیز باید به موضوع تعلیم و تعلم به دیده یک حرکت نیکو و ضامن بقای سلامت و تعالی فرزندان نگاه کنند.

خطیب جمعه پارس‌آباد موضوع محرمات و دقت در حلال و حرام را یادآور شد و اضافه کرد: حفظ حدود الهی در کنار توجه به حلال و حرام خداوند برای هر بنده الزاماتی را به همراه دارد که سلامت روحی، روانی و حتی جسمی او را نیز می‌تواند تضمین کند.

وی فرا رسیدن روز بهداشت جهانی و رعایت مسایل زیربنایی در این زمینه را به نمازگزاران توصیه کرد و ادامه داد: رعایت بهداشت می‌تواند بسیاری از زشتی‌ها و پلیدی‌ها را دور کرده و در مقابل، جامعه ما را به سمت حرکت رو به جلو سوق دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه پارس‌آباد بحث رعایت تقوای الهی و دور شدن از گناهان و بهترین اندوخته برای آخرت را متذکر شد و بیان کرد: خانواده‌ها در کنار حفظ حدود و شریعت اسلامی باید به حجاب و عفاف فرزندان خود نیز توجه کنند چرا که شایسته نیست در کنار یک زن آراسته و مزین به عفاف و حجاب دختری را مشاهده کنیم که به این امور بی‌قید و بند است.

علوی بزرگ‌ترین توصیه حضرت زهرا (س) و مکتب رهایی‌بخش اسلام را حفظ حجاب و عفاف و قیود تربیتی سالم توصیف کرد و یادآور شد: همه ما وظیفه داریم به عنوان یک امر به معروف حجاب و عفاف را ترویج و به شکل نهی از منکر بدحجابی را ترک کنیم.

انتهای پیام/62001/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول