اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از دیدار با هیئت ژاپنی اعلام شد

تمایل اتاق بازرگانی زنجان برای افتتاح دفتر تجاری در ژاپن

یک هیئت ژاپنی به منظور شناسایی بازارهای ایران به ویژه زنجان با هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان دیدار و مذاکره کرد.

تمایل اتاق بازرگانی زنجان برای افتتاح دفتر تجاری در ژاپن

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در این نشست که ظهر امروز برگزار شد، نماینده شرکت «فیوژن گروپ ژاپنی» ورود به عرصه تجارت با ایران را برای تجار ژاپنی بسیار مهم و با اهمیت دانست و اظهار کرد: این شرکت می‌تواند نقش واسطه‌ای در این زمینه ایفا کند.

«شوجی تاکاهاچی» اضافه کرد: زنجان دارای موقعیت‌ها و ظرفیت‌های خاصی است که شرکت فیوژن گروپ تمایل بسیاری برای بهر‌برداری و استفاده از آنها دارد.

این تاجر ژاپنی افزود: شرکت فیوژن گروپ به عنوان رابط می‌تواند کالاها و تولیدات ایران به ویژه زنجان را به سایر فعالان اقتصادی ژاپنی و سایر کشورهای آسیای شرقی معرفی کرده و به صورت متقابل به فعالیت در ایران نیز بپردازد.

تاکاهاچی با اشاره به اینکه ژاپن قصد ورود به بازارهای ایران را دارد، گفت: در این زمینه زنجان به دلیل داشتن معادن گوناگون می‌تواند بستر مناسبی برای آغاز مبادلات تجاری با تجار ژاپنی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز در این دیدار گفت: ظرفیت‌های تجاری موجود در ایران، آنچنان ارزشمند و غنی است که تجار خارجی نمی‌توانند به آسانی از کنار آن عبور کنند و ایران می‌تواند دروازه ورود کشورهای غرب آسیا از جمله عراق باشد.

غلامحسین جمیلی با اشاره به اینکه ایران در شرایط تحریم به سر می‌برد، گفت: ایران به آسانی هواپیمای فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا را بر زمین می‌نشاند که نشان‌دهنده میزان توانمندی بالای ایرانیان است.

وی اظهار کرد: با وجود این توانمندی‌ها، تجار ایرانی علاقه‌مند به همکاری با سایر کشورها به ویژه ژاپنی‌ها هستند.

از این رو اتاق زنجان در نظر دارد دفاتری در کشورهای مختلف دایر کند و در این زمینه اقداماتی نیز صورت گرفته به طور مثال در عراق، چلیابینسک روسیه و طرابوزان ترکیه مذاکراتی انجام شده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح دفاتر تجاری زنجان در ژاپن باشیم.

در ادامه اعضای هیئت نمایندگان ضمن طرح دیدگاه‌های خود مذاکراتی را در حوزه فعالیت شرکت‌های متبوع خود با طرف تجاری به منظور آغاز روابط تجاری ایراد کردند.

انتهای پیام/2308/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول