اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه:

بندر آستارا حلقه اتصال تجارت 3 قاره است

مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه گفت: بندر آستارا نزدیک‌ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت قاره آسیا، آفریقا و اروپا است.

بندر آستارا حلقه اتصال تجارت 3 قاره است

محمدصادق کاوه ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست اسکله آستارا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی و امام راحل اظهار داشت: افتخار بزرگی است در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، شاهد بهره‌برداری رسمی از اسکله آستارا هستیم.

وی با قدردانی از حمایت‌های ویژه دولت خدمتگزار از توانمندی‌های بخش خصوصی در توسعه تجارت، افزود: از تلاش ویژه رئیس جمهور و معاون اول وی و نیز تمام دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آغاز به‌کار فاز نخست اسکله آستارا قدردانی می‌کنم.

رئیس هیئت مدیره شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه، خدمات 52 ساله این شرکت در راستای خدمات بندری و دریایی را افتخار بزرگی برای شرکت کاوه دانست.

این مسئول تصریح کرد: با حمایت دولت خدمتگزار توانستیم برای نخستین بار بندر آستارا را در مدت 22 ماه به اتمام برسانیم که امروز شاهد پهلوگیری کشتی‌های بزرگ تجاری در این بندر هستیم.

کاوه با بیان اینکه شرکت مذکور در مجموع 6 هزار و 800 میلیارد ریال در بنادر ایران سرمایه‌گذاری انجام داده است، خاطرنشان کرد: اکنون سرمایه‌گذاری این شرکت در بندر امام خمینی به 307 میلیون دلار رسیده است.

کاوه با قدردانی از خدمات شبانه‌روزی پرسنل و خادمان شرکت مذکور و شرکت‌های زیرمجموعه در توسعه خدمات بنادر در ایران، افزود: در سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بنادر کشور تاکنون هیچ‌گونه تسهیلاتی از بانک‌ها دریافت نکرده‌ایم و امیدواریم با حمایت دولت شاهد ایرانی آباد و پیشرفته باشیم.

وی، تکمیل پروژه راه‌آهن قزوین‌ـ رشت‌ـ آستارا و ساخت بزرگراه آستارا به اردبیل را مورد تاکید قرار داد و نقش ترانزیتی بندر آستارا را مهم و حیاتی خواند.

این مسئول، اضافه کرد: بندر آستارا باید نقطه اتصال باشد و از دولت تقاضا داریم منطقه آزاد تجاری از سوی هیئت دولت به تصویب برسد تا شاهد پیشرفت و توسعه روزافزون تجارت و توسعه اقتصادی در این شهرستان و به تبع آن در ایران اسلامی باشیم.

به گزارش فارس، آستارا در 173 کیلومتری شمال غربی رشت و 350 کیلومتری جنوب باکو قرار دارد و تنها مرز زمینی گیلان با جمهوری آذربایجان است.

انتهای پیام/84001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول