اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تأکید بر طرز عمل داوری‌های تجاری بین‌المللی

کتاب «داوری تجاری بین‌المللی تطبیقی» منتشر شد

کتاب «داوری تجاری بین‌المللی تطبیقی» به همت انتشارات دانشگاه مفید منتشر شد.

کتاب «داوری تجاری بین‌المللی تطبیقی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب داوری تجاری بین‌المللی تطبیقی از 28 فصل تشکیل شده است که «داوری به مثابه ساز و کار حل و فصل اختلاف»، «چارچوب تنظیمی برای داوری»، «شکل‌های داوری»، «خصوصیات اساسی داوری تجاری بین‌المللی»، «ماهیت حقوقی داوری»، «موافقت‌نامه‌های داوری، استقلال و قانون حاکم» و «موافقت‌نامه‌های داوری، اعتبار و تفسیر» از جمله فصل‌های این کتاب است.

«تدوین موافقت‌نامه داوری»، «داوری‌پذیری»، «گزینش و نصب داوران توسط طرف‌ها و نهادهای داوری»، «بی‌طرفی و استقلال داوران»، «حقوق و تکالیف داوران و طرف‌ها»، «جرح، عزل و تعویض داوران»، «تشخیص صلاحیت، داوری و دادگاه‌ها»، «داوری چندطرفه و چندقراردادی»، «تعیین قانون حاکم»، «قانون ماهوی حاکم» و «داوری و حقوق اروپایی» از دیگر عناوین فصل‌های این کتاب است.

«شروع داوری»، «آیین رسیدگی داوری»، «اخذ دلیل در داوری بین‌المللی»، «اقدامات موقت و تأمینی»، «رأی داوری»، «اعتراض به رأی»، «شناسایی و اجرای آرا»، «داوری با طرف دولتی و اشخاص حقوقی تحت مالکیت دولت» و «داوری اختلافات سرمایه‌گذاری» را می‌توان از عناوین دیگر فصل‌های این کتاب نام برد.

این کتاب توسط سه تن از متخصصان داوری تجاری بین‌المللی به نگارش درآمده که شامل متون جامع و تمام مباحث این حوزه است.

رویکرد تطبیقی کتاب از یک سو و استفاده از منابع فراوان و تکیه بر رویه و طرز عمل داوری‌های تجاری بین‌المللی از دیگر مزایای این کتاب است.

نویسندگان این کتاب از چهره‌های شناخته شده در حوزه داوری تجاری بین‌المللی به شمار می‌آیند.

جولیان لیو سابقه و تجربه زیادی در ابعاد علمی و عملی داوری تجاری بین‌المللی دارد و از چهره‌های نامدار در این عرصه است. وی علاوه بر وکالت و مشاوره در داوری‌های بین‌المللی و انجام وظیفه به عنوان داور، داور منفرد، سرداور و رئیس هیئت داوری در انواع گوناگون داوری‌ها، استاد مدعو و رئیس مدرسه داوری بین‌المللی در مرکز مطالعات حقوق تجارت کویین مری دانشگاه لندن است. آثار زیادی از وی در زمینه داوری تجاری بین‌المللی منتشر شده است.

لوکاس میستلیس از دیگر نویسندگان این کتاب بوده که از چهره‌های برجسته و شاخص در حوزه داوری تجاری بین‌المللی است. او از اعضای هیئت علمی مرکز مطالعات حقوق تجارت و مدیر مدرسه داوری بین‌المللی است.

استفان کرول نیز پژوهشگر مرکز حقوقی برای همکاری اروپایی و بین‌المللی در دانشگاه کولون آلمان است.

کتاب داوری تجاری بین‌المللی تطبیقی با ترجمه محمد حبیبی به همت انتشارات دانشگاه مفید منتشر شد.

انتهای پیام/78003/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول