اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تجارت ساری خبر داد

تعزیر 22 میلیارد ریالی متخلفان تجاری در ساری

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساری با اشاره به اینکه در سال گذشته 21 هزار مورد بازرسی از واحدها انجام شد، گفت: این بازدیدها با ارزش 22 میلیارد ریالی همراه بود.

تعزیر 22 میلیارد ریالی متخلفان تجاری در ساری

 اسماعیل هادی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در سال 91 با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با تدوین برنامه‌های اجرایی و راهبردی در بخش‌های مختلف از قبیل نظارت و بازرسی، کنترل، تنظیم و توسعه بازار و همچنین امور اصناف در ایام مختلف سال با تلاش همکاران سخت‌کوش این اداره نسبت به خدمت‌رسانی به شهروندان گام‌های موثری برداشته شد.

وی درمورد نظارت و بازرسی گفت: در سال گذشته بیش از 2 هزار و 900 مورد گزارش مردمی از تخلفات بنگاه‌های اقتصادی سطح شهرستان به صورت تلفنی، کتبی و حضوری دریافت شد که بیش از 900 مورد متخلف شناخته شد.

هادی‌نژاد افزود: بیش از 21 هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، خدماتی، شرکت پخش و عمده و سایر واحدها صورت گرفته است که منجر به تشکیل 2 هزار و 735 فقره پرونده تخلف از قبیل گرانفروشی، عدم درج قیمت، قاچاق کالا، کم‌فروشی، تقلب و سایر تخلفات شد که ارزش ریالی آن 22 میلیارد و 178 میلیون ریال است.

وی یادآور شد: طی سال 91 طرح‌های نظارتی ویژه برای کنترل قیمت کالا و خدمات از قبیل طرح نظارتی ویژه نوروز، دریا، تابستان، ماه مبارک رمضان، آرد و نان، قاچاق کالا، انبارها و سردخانه برگزار شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساری درباره اشتغال ایجاد شده توسط این اداره افزود: بیش از 2 هزار شغل از جمله مشاغل خانگی، بافندگی فرش دستباف و همچنین متصدیان واحدهای صنفی ایجاد شد که بیش از 28 میلیارد ریال تسهیلات به 440 واحد تولیدی انرژی‌بر اعطا شد.

هادی‌نژاد تصریح کرد: 35 پروانه کسب ایثارگری برای خانواده‌های شهدا و جانبازان صادر شد و انتخابات پنج اتحادیه صنفی شهرستان نیز برگزار شد.

وی با اشاره به تنظیم بازار افزود: علاوه بر برپایی دو نمایشگاه پائیزه و بهاره عرضه مستقیم کالا، در ایام نوروز، ماه رمضان و بازگشایی مدارس، محرم و صفر و ایام پایانی سال بیش از 60 تن برنج، 113 تن گوشت قرمز، 450 تن گوشت مرغ، 110 تن پرتقال، 204تن سیب و 95 تن شکر توزیع شد.

هادی‌نژاد یادآور شد: در بخش توسعه بازار تعداد هفت مجوز فروشگاه بزرگ، چهار شرکت پخش، 2 هزار و 930 کارت قالیبافی، شش مجوز طراحی نقشه فرش و تعداد یک کارگاه تولیدی صادر شد و 2 هزار و 17 بافنده فرش برای استفاده از بیمه به شعب تامین اجتماعی شهرستان معرفی شدند.

انتهای پیام/2296/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول