اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

15 درصد بزرگسالان خراسان‌رضوی مبتلا به فشار خون بالا هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود 15 درصد بزرگسالان خراسان‌رضوی مبتلا به فشار خون بالا هستند.

15 درصد بزرگسالان خراسان‌رضوی مبتلا به فشار خون بالا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا سعیدی ظهر امروز در همایش گرامیداشت سلامت و تجلیل از نخبگان برتر در تالار رازی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تبریک به مناسبت هفته سلامت به تمامی دانشجویان، اظهار کرد: شعار هفته سلامت بنا به اهمیت فشار خون بالا و عوارض آن فشار خون را جدی بگیریم نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: سبک زندگی از مسائل مهمی است که می‌تواند بسیاری از بیماری‌های شایع در جهان را درگیر کند در حال حاضر حدود یک سوم بزرگسالان در جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند.

سعیدی عنوان کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در بالا رفتن فشار خون در جوامع امروزی به ویژه خراسان‌رضوی مصرف کم سبزی‌ و میوه‌جات در سنین 15 سال به بالا است که در همین راستا حدود 15 درصد بزرگسالان خراسان‌رضوی مبتلا به فشار خون بالا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: 76 درصد از جمعیت کشور بی‌تحرک هستند که سبب افزایش میزان چاقی و افزایش وزن می‌شود و ماحصل آن فشار خون بالا و عوارض جانبی است.

وی خاطرنشان کرد: 23 درصد از افراد جوامع امروزی مبتلا به اختلالات روانی و بیماری‌های روحی هستند و این بیماری از شایع‌ترین بیماری‌ها در بانوان محسوب می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه فشار خون بالا عامل خطر مرگ در سراسر جهان است و سبب بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و دیابت می‌شود، اظهار کرد: در جهان هر ساله 7 میلیون نفر به سبب فشار خون بالا جان خود را از دست می‌دهند و 1.5 میلیارد نفر مبتلا به این بیماری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سبک زندگی سالم برای حفظ فشار خون طبیعی و سالم‌ تاثیر مستقیمی دارد و از عوامل بسیار مهم در این زمینه ثبات وزنی، استفاده از غذای سالم، کاهش مصرف سدیم و داشتن زندگی فعال است.

وی ادامه داد: توسعه بهداشت و سلامت در گرو توسعه نیروی انسانی و بهداشتی نیست و باید توجه داشته باشیم میزان افراد بیکار در این حوزه بسیار بالا است.

سعیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 30 هزار ماما وجود دارد که 14 هزار نفر از آنان بیکار هستند در حوزه بهداشت هم از 20 هزار نیروی بهداشت حدود 6 هزار نفر آنان فاقد شغل مستقل هستند.

انتهای پیام/70018/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول