اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌گزارش فارس از کرسی آزاداندیشی در دانشگاه گرگان

سیاه‌بالایی: کم‎کاری دستگاه‎ها‌ در ترویج فرهنگ حجاب/مدیریت جهادی نداریم

خبرگزاری فارس: یک مدرس دانشگاه گلستان با بیان اینکه مشکلات جامعه با مدیریت جهادی گره‎گشایی می‎شود، گفت: مدیریت جهادی در کشور حاکم نبوده و یا بسیار اندک است.

سیاه‌بالایی: کم‎کاری دستگاه‎ها‌ در ترویج فرهنگ حجاب/مدیریت جهادی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید قربان سیاه‌بالایی بعدازظهر امروز در جمع دانشجویان اصولگرای شهر گرگان اظهار داشت: اگر مدیریت جهادی برخاسته از تفکر بسیجی در کشور حاکم شود یقیناً مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات کشور با کارِ کارمندی قابل حل نیست، تصریح کرد: دیدگاهی که بر مبنای حضور اداری شکل بگیرد و در ساعت 14 به پایان برسد، هیچگاه نمی‎تواند راه‌حل مناسبی برای برون‎رفت از وضعیت نابسامان فعلی باشد.

*انتخاب مدیران اصلح و جهادی جامعه را به سمت تعالی سوق می‎دهد

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه بقا و رشد یک جامعه مرهون فرهنگ آن است، ابراز داشت: مدیریت جهادی، حلقه مفقوده‎ای که مقطع کنونی کشور، بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمند است و تنها مدیران کارآمد با شناخت وظایف خود می‎توانند به رشد و اعتلای این مهم، جامه عمل بپوشانند.

سیاه‌بالایی تغییر برخی از رویکردهای حاکم بر مدیریت را برای گذر از وضعیت نامطلوب فعلی جامعه مهم خواند و متذکر شد: جایگزینی ارزش‎های معنوی با انتخاب مدیران اصلح و جهادی بر مبنای نگرش اسلامی می‎تواند جامعه را به سمت قله‎های افتخار سوق دهد و از تضییع حقوق مردم و بیت‎المال جلوگیری کند.

وی به استفاده بهینه از ظرفیت‎های موجود در جامعه تاکید کرد و افزود: اگر مسئولیت‎های جامعه در اختیار افراد توانمند و ارزشی قرار نگیرد یقیناً به سمت انحراف و انحطاط پیش خواهیم رفت و فقدان مدیریت جهادی، جامعه را گرفتار ریخت و پاش‎های مالی، اسراف، فشارهای اقتصادی، عدم ثبات و پیشرفت خواهد کرد.

*ریشه بدحجابی در خودباختگی جوانان است/ دستگاه‎های متولی زیربنایی کار نکردند

این فعال اصولگرا در خصوص معضل بدحجابی که اکنون در کشور فراگیر شده است، متذکر شد: عفاف و حجاب از اساسی‎ترین مسائل جامعه اسلامی به شمار می‎رود، بسیاری از افراد که اوضاع نابهنجار فرهنگی را در اجتماع می‎بینند اذیت می‎شوند، البته ریشه این بدحجابی در برخی از جوانان از روی قصد و غرض نیست ولی دچار نوعی خودباختگی شده‎اند که باید در این زمینه برنامه‎ریزی شود.

سیاه‌بالایی نقش دستگاه‎های فرهنگی را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مهم خواند و عنوان کرد: دستگاه‎های فرهنگی در این زمینه زیربنایی و کلیدی کار نکرده‎اند باید بدانیم مشکل بدحجابی که امروز کشور دامنگیر آن شده با برگزاری یک همایش حل نمی‎شود، باید الگوها را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: کار زیربنایی فرهنگی باید از مهدهای کودک ‌آغاز شود، متاسفانه در برخی مهدهای کودک‌ به جای خواندن قرآن به بچه‎ها، آموزش رقص یاد می‎دهند که این به دور از فرهنگ دینی و اسلامی است.

کم‎کاری دستگاه‎های فرهنگی در ترویج فرهنگ حجاب/ فرهنگ اسلامی در جامعه حاکم شود

این مدرس دانشگاه از کم‎کاری دستگاه‎های فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه انتقاد کرد و گفت: 34 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گذشته است و اگر از همان مقطع کار زیربنایی صورت می‎گرفت و به جای حرف زدن، عمل می‎کردیم در جامعه اسلامی حتی یک خانم بی‎چادر هم وجود نداشت.

سیاه‌بالایی با بیان اینکه فعالیت شورای شهر در زمینه کارهای فرهنگی می‎تواند نقش‎آفرین باشد، اظهار داشت: کار شورای شهر فقط پل‎سازی، آسفالت، جدول‎گذاری و در مجموع اقدامات عمرانی نیست چراکه هر چقدر شهر زیبا ساخته شود اما فرهنگ اسلامی در آن حاکم نباشد، فایده‎ای نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: همه باید دست به دست یکدیگر داده تا جامعه را از تهاجمی که دشمن مورد هدف قرار داده است، مصون کنیم.

انتهای پیام/83001/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول