اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بیش از 30 دستگاه اجرایی قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بیش از 30 دستگاه اجرایی این استان در سال گذشته خبر داد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بیش از 30 دستگاه اجرایی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، هدایت صفری با تشریح عملکرد و فعالیت‌های صورت گرفته توسط این نهاد در سال گذشته تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که نهاد مقدس کمیته امداد در سال جدید بر استمرار آن تأکید دارد در بخش مطالبه‌گری است، زیرا ما معتقدیم فقر از جای دیگر تولید و سرچشمه می‌گیرد و کمیته امداد فقط مصرف‌کننده آن است و بنابر این نیاز است که در این زمینه علت‌یابی شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته با شناسایی مؤلفه‌ها و شاخص‌های به وجود آورنده فقر سند راهبردی کاهش فقر در استان تدوین و در کار گروه اجتماعی استانداری قزوین به تصویب رسید.

این مسئول اضافه کرد: به منظور گسترش همکاری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های سایر سازمان‌ها با بیش از 30 دستگاه و سازمان‌های اجرایی تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد تا بتوان با یک هم‌افزایی و تعامل برون سازمانی چهره فقر را در استان کاهش و ریشه‌کن کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین به دیگر فعالیت‌ها و دستاوردهای این نهاد در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و افزود: کمیته امداد با بهره‌مندی از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه و جماعات در سال گذشته توانست در حوزه‌های مختلف از جمله احیای فریضه الهی زکات و جمع‌آوری بیش از 7 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی از کشاورزان، نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری و افزایش میانگین سرانه ایتام تحت حمایت نسبت به سرانه کشوری و سایر بخش‌های حوزه مشارکت‌های مردمی که ناشی از تلاش مجاهدانه و عاشقانه همکاران این نهاد است به موفقیت‌های خوبی دست یابد.

صفری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رویکرد این نهاد در سال جاری ارتقای احساس مسئولیت عمومی مسئولان و آحاد مردم نسبت به خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد با تشکیل هسته‌های مردمی، امداد محله‌ها و مسجد محوری تلاش می‌کند تا مشارکت عمومی و ظرفیت‌های درآمدی را افزایش داده تا بتواند با ارایه خدمات مطلوب و هدفمند ذائقه دهک‌های پایین جامعه را از نظام ولایی شیرین‌تر کند و معتقد است هر فردی در هر سطوح و رده سازمانی که قرار دارد اگر به وظیفه انسانی و شرعی خود به درستی عمل کند قطع به یقین اثربخشی آن کار ارتقا و به همان نسبت نیز میزان بهره‌وری آن بهبود خواهد یافت.

این مسئول با قدردانی از مشارکت عمومی و چشم‌گیر مردم ولایت‌مدار و دیندار استان قزوین در مراسمات و برنامه‌های متعدد کمیته امداد، اذعان داشت: استان قزوین، دارای مردمانی مؤمن، ولایت‌مدار، معتقد و در تمامی عرصه‌های ملی و مذهبی به ویژه کمک به همنوعان و خانواده‌های نیازمند حضور گسترده و فعال را دارند و هر گاه ما به مردم مراجعه کرده‌ایم آن‌ها مشارکت و همکاری خوبی را با این نهاد داشته‌اند و جا دارد از حس نوعدوستی مردم استان تشکر کنیم.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول