اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد مازندران خبر داد

تحقق 146 درصدی تعهد اشتغال در کمیته امداد مازندران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خمینی (ره) مازندران از تحقق 146 درصدی ایجاد اشتغال از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در سال گذشته خبر داد.

تحقق 146 درصدی تعهد اشتغال در کمیته امداد مازندران

احمد سعادت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اینکه تعهد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران به کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در ایجاد شغل برای شش هزار و 500 نفر از مددجویان این نهاد بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته این نهاد بیشتر از تعهد داده شده عمل کرده است و برای 9 هزار و 505 نفر شغل ایجاد کرده است.

سعادت با اعلام اینکه از این تعداد اشتغال ایجاد شده 246 نفر از طریق کاریابی و 9 هزار و 259 نفر می‌شود از طریق وام‌های اشتغال ایجاد شده است.

820 مددجو از تسهیلات بخش کشاورزی بهره‌مند شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه در طرح توسعه کشاورزی که تفاهم‌نامه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی در طرح توسعه کشاورزی و با مساعدت استاندار امضا شد، 820 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از تسهیلات بانکی در بخش توسعه کشاورزی که از سوی بانک کشاورزی بهره‌مند شدند، گفت: سقف وام در نظر گرفته شده 300 میلیون ریال بوده است، که افراد معرفی شده در بخش کشاورزی و دامپروری مشغول فعالیت شدند.

100 درصد اعتبارات بانک‌ها ابلاغ شد

سعادت در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی بانک‌ها در استان در دو سرفصل ماده 76 و بند 11 در سال 1391 اظهار داشت: برخی از بانک‌های عامل تمامی سهمیه در نظر گرفته شده را توزیع کردند.

وی با بیان اینکه در این راستا بانک ملت مبلغ 203 میلیارد ریال، بانک ملی 196 میلیارد ریال از اعتبار در نظر گرفته شده را توزیع کرده بود، خاطرنشان کرد: بانک تجارت 94 میلیارد ریال و بانک توسعه تعاون با 12 میلیارد ریال صد در صد از اعتبار در نظر گرفته شده را توزیع کردند.

7730 نفر از تسهیلات اشتغالزایی بانکی بهره‌مند شدند

این مسئول با بیان اینکه در سال 91 با توجه به ارسال 10 هزار و 813 پرونده به سیستم بانکی برای دریافت وام در سرفصل‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی معرفی شدند، تصریح کرد: هفت هزار و 730 نفر توانستند وام خود را دریافت کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: از این تعداد پنج هزار و 793 نفر  وام خوداشتغالی و یک‌هزار و 937 نفر در طرح مشاغل خانگی از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

سعادت با اعلام اینکه بانک صادرات با ارائه تسهیلات به یک‌هزار و 986 نفر در خوداشتغالی و 296 نفر در مشاغل خانگی و در مجموع 2 هزار و 392 نفر رتبه اول را در ارائه تسهیلات بانکی معرفی شده از سوی کمیته امداد استان به خود اختصاص داده است، متذکر شد: بانک ملی با ارائه تسهیلات به یک‌هزار و 135 نفر در خوداشتغالی و 505 نفر در مشاغل خانگی و در مجموع با پرداخت تسهیلات به یک‌هزار و 680 نفر پرداختی رتبه دوم را در این بخش کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه بانک ملت با 970 نفر در خوداشتغالی و 295 نفر در مشاغل خانگی  و در مجموع با پرداخت یک‌هزار و 265  تسهیلات پرداختی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، گفت: 794 میلیارد ریال از اعتبارات توسط بانک‌های عامل توزیع شهرستانی شده است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اعلام اینکه از کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان حدود 63 درصد تاکنون توسط سرپرستی بانک‌های عامل استان توزیع شهرستانی آن صورت گرفته است، بیان داشت: در سال گذشته 604 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های عامل پرداخت شد که حدود 76 درصد از اعتبار توزیع شده  است.

وی در پایان متذکر شد: بانک‌های صادرات، ملت و ملی با بیشترین پرداخت بالاترین درصد را دارد.

انتهای پیام/86003/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول