اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ماهنشان:

947 خانوار در قالب طرح شهید رجایی زیرپوشش کمیته امداد ماهنشان هستند

مدیر کمیته امداد ماهنشان گفت: 947 خانوار در قالب طرح شهید رجایی مددجوی کمیته امداد این شهرستان هستند.

947 خانوار در قالب طرح شهید رجایی زیرپوشش کمیته امداد ماهنشان هستند

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح شهید رجایی از یادگارهای بزرگ و ماندگار شهید بزرگوار رجایی بوده که توفیق اجرای آن از سال 64 به کمیته امداد محول شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 947 خانوار معادل هزار و 734 نفر در قالب طرح شهید رجایی مددجوی کمیته امداد شهرستان ماهنشان هستند، اضافه کرد: از آغاز تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته 4 میلیارد و 992 میلیون و 105 هزار ریال مستمری به این گروه پرداخت شده است.

*حمایت از 540 خانوار در قالب طرح مددجویی

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه در حال حاضر 540 خانوار معادل هزار و 244 خانوار در قالب طرح مددجویی زیر‌پوشش کمیته امداد ماهنشان هستند، تصریح کرد: این افراد شامل خانوارهای نیازمند از قبیل ایتام، بی‌سرپرستان، ازکارافتادگان، سالمندان، بیماران و ... هستند.

وی خاطر‌نشان کرد: تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته به خانوارهای زیر‌پوشش در قالب طرح مددجویی 2 میلیارد و 941 میلیون و 210 هزار ریال مستمری پرداخت شده است.

غفاری خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که به صورت مستمر در حمایت از مددجویان ماهنشانی انجام می‌شود، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، مددجویی، مستمری، معیشتی، اشتغالزایی، خودکفایی، تحصیلی و ... است.

*ارائه خدمات بهداشتی به مددجویان ماهنشانی

وی به ارائه خدمات بهداشتی به مددجویان ماهنشانی اشاره کرد و گفت: از آغار تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته 182 مددجوی ماهنشانی از خدمات بهداشتی بهره‌مند شدند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان اضافه کرد: برای ارائه خدمات بهداشتی به خانواده‌های مذکور، 57 میلیون و  449 هزار ریال اعتبار هزینه شده است.

وی از برگزاری دوره‌های آموزش بهداشت برای مددجویان خبر داد و گفت: در این دوره‌ها نحوه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و ... به مددجویان ‌آموزش داده می‌شود.

*پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان ماهنشانی

مدیر کمیته امداد ماهنشان با اشاره به پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان این شهرستان افزود: این اقدام به منظور آسان‌سازی موضوع ازدواج در بین مددجویان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از آغاز تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته 476 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان ماهنشانی پرداخت شده است، اضافه کرد: از کمک هزینه‌های پرداخت شده 44 مورد برای کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان و 17 مورد نیز اعطای هدیه ازدواج به تازه دامادها بوده است.

مدیر کمیته امداد ماهنشان به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای مددجویان در شرف ازدواج اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها با هدف ارتقای سطح آگاهی مددجویان برگزار می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: آموزش مسائل خانواده، نحوه مدیریت اقتصادی خانواده، نحوه ارتباط زوجین با یکدیگر و همچنین تربیت دینی فرزند از مسائلی است که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود.

*بازدید از خانوارهای مددجوی ماهنشانی

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان به طرح‌های مشارکتی اجرایی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته سلامت از شش خانوار مددجوی ماهنشانی بازدید شد.

وی خاطر‌نشان کرد: بازدید از خانواده‌های مددجو با حضور رئیس شبکه بهداشت ماهنشان صورت گرفت و در پایان هدایایی به این خانواده‌ها داده شد.

*جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان شهرستان دشتی

مدیر کمیته امداد ماهنشان گفت: با توجه به حجم خسارات ناشی از زمین‌لرزه در استان بوشهر، صندوق جمع‌آوری کمک‌های مردمی در معابر پرتردد شهرستان ماهنشان دایر شده است.

وی با درخواست از مردم مومن و متدین شهرستان ماهنشان برای همکاری با کمیته امداد جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی زلزله‌زدگان دشتی افزود: با هماهنگی استان این کمک‌ها پس از جمع‌آوری در نخستین فرصت برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده استان بوشهر ارسال می‌شود.

غفاری اضافه کرد: امید است مردم شهرستان ماهنشان با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی برخی از مشکلات خانواده‌های حادثه‌دیده را حل کرده و با این اقدام مرهمی بر آلام زلزله‌زدگان باشند.

وی با اشاره به همکاری مطلوب مردم ماهنشان در طرح‌های اجرایی این نهاد گفت: تجربه‌های دیرین نشان می‌دهد که مردم این شهرستان همواره یار و یاور کمیته امداد در خدمت‌رسانی به مددجویان بوده‌اند.

انتهای پیام/73005/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول