اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ورزش و جوانان خبر داد

امضای تفاهم‌نامه ورزشی میان وزارت ورزش و حوزه علمیه

وزیر ورزش و جوانان از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان این وزارتخانه با حوزه‌ علمیه قم خبر داد.

امضای تفاهم‌نامه ورزشی میان وزارت ورزش و حوزه علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد عباسی امروز در جشنواره طلبه جوان موفق که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف قشر جوان به عنوان عقبه نظام اسلامی است اظهار کرد: کشورهای استکباری همواره زمینه‌ها را طوری فراهم می‌کنند که جوانان مسلمان احساس خودباختگی داشته باشند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دهه پیش رو را دوران پیشرفت و عدالت دانسته‌اند و سال جاری را نیز به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کرده‌اند؛ در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های اقتصادی دشمنان و سایر مسائل، رهبری تأکیدات فراوانی بر مجهز شدن به سلاح اقتصادی داشته‌اند تا دشمنان فکر نکنند که می‌توانند از طریق فشارهای اقتصادی نظام را به زانو درآورند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه علم و تکنولوژی در شرایط کنونی قدرت اقتصادی و سیاسی را به همراه می‌آورد گفت: موفقیت‌های علمی جوانان کشور ما به گونه‌ای بوده است که دشمنان ایران اسلامی هیچ گاه پیش‌بینی آن را نمی‌کردند به همین دلیل سعی دارند امروزه با فشارهای غیرقانونی ایران و سایر کشورها را از حضور در عرصه‌های علم و فناوری باز دارند.

وی ادامه داد: سرعت پیشرفت علم در جهان کنونی بسیار زیاد است به همین دلیل برای جبران عقب‌ماندگی‌ها باید میانبرهایی را پیدا کنیم و همین امر سبب شد فضای پژوهشی کشور با رشد مواجه شده و امروز دانشگاه‌های ما در رتبه‌های بالای جهانی قرار دارند.

عباسی با بیان اینکه دشمنان از قدرت یافتن ایران اسلامی دچار نگرانی شده‌اند عنوان داشت: بصیرت و هوشیاری جوانان ایران و سایر اقشار از جمله دلایل ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر غرب است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر تکریم و تجلیل از نخبگان و فرهیختگان جوان کشور گفت: این امر بدان معناست که مدیران در کنار جوانان هستند و برگزاری جشنواره‌هایی چون علی‌اکبر(ع) از جمله راهکارهای این مهم محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: پنجمین دوره جشنواره ملی علی‌اکبر(ع) موجب الگو گرفتن جوانان از ائمه اطهار(ع) و فرزندان آنها می‌شود و مسیر پیشرفت را روشن می‌سازد.

عباسی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده علمی، معنوی و اقتصادی ایران اسلامی بیان داشت: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم درخشش بیشتری در سطح جهان داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود ورزش را عرصه‌ای برای ایجاد انگیزه پایدار در میان جوانان دانست و ابراز کرد: حوزه ورزش در واقع عرصه کارهای عملیاتی این وزارتخانه محسوب می‌شود زیرا در مورد امور جوانان همه دستگاه‌ها درگیر هستند و وزارت ورزش و جوانان در واقع این امور را پایش می‌کند.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگ ورزش عمومی در سطح کشور عنوان داشت: تنها پنج درصد جمعیت کشور به صورت سازمان‌دهی شده ورزش می‌کنند؛ نکته اساسی این است که با توجه به فقر حرکتی و ورزشی بانوان جامعه و نیز تأکیدات رهبری در این خصوص، ورزش زنان هم باید در دستور کار قرار گیرد.

عباسی اظهار کرد: در سال‌های اخیر توانسته‌ایم هویت اسلامی و دینی خود را برای مجامع بین‌المللی تبیین کنیم تا زنان ایرانی و مسلمان بتوانند با رعایت حجاب اسلامی در صحنه‌های ورزشی حضور یابند.

وزیر ورزش و جوانان از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت ورزش و جوانان با حوزه علمیه خبر داد و افزود: اخیراً در دربی فوتبال تهران حدود 50 نفر از طلاب معمم حضور یافتند.

وی با اشاره به ارتقای رتبه ایران در المپیک به پله هفدهم جهان گفت: قهرمانی ایران در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد هم ثمره تلاش‌های علمی و فنی و نیز توجه به امور مذهبی از سوی ورزشکاران و مدیران ورزش کشور است.

انتهای پیام/78004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول