اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان خبر داد

فعالیت 30 هزار نفر برای برگزاری انتخابات در کرمان

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کرمان گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان با فعالیت 30 هزار نفر دست‌اندرکار برگزار می‌شود.

فعالیت 30 هزار نفر برای برگزاری انتخابات در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی پیش از ظهر امروز در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کرمان اظهار داشت: مهم‌ترین اتفاق در عرصه بین‌المللی و به عنوان یک سند ملی و جهانی هر کشور انتخابات است.

وی عنوان کرد: انتخابات یک سند جهانی است که آمار و ارقام ثبت شده بین‌المللی دارد و دیگران نمی‌توانند در آن دخل و تصرف داشته باشند، لذا مهم‌ترین اتفاقی که در عرصه سیاسی ایران، منطقه و جهان مطرح می‌شود، برگزاری انتخابات است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اهمیت و تأثیر حضور ملت پای صندوق‌های رأی افزود: هر رأی‌ می‌تواند در سرنوشت کشور، سیاست‌های آینده و برنامه‌ریزهای کشور، اتفاقات جهانی و بین‌المللی تأثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: بزرگ‌ترین ضرورتی که در بحث برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در 24 خرداد برای مملکت ما وجود دارد، حضور حماسی ملت پای صندوق‌های رأی است.

کمالی ادامه داد: قاعدتاً ضوابط، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی و مصوبه‌‌های قانونی ملاک اصلی برگزارکنندگان انتخابات در جای‌جای کشور است.

وی افزود: تمام مجریان انتخابات موظف هستند در هر کجای‌ استان و کشور بر اساس قانون‌مداری، امانتداری و صداقت انجام وظیفه کنند، برای ما حضور، نفوذ، جبهه، گروه و دسته کاندید‌اها مطرح نیست بلکه یک انتخابات سالم، امانتداری و صداقت هدف ما است.

معاون سیاسی‌ ـ امنیتی استان کرمان اظهار داشت: 30 هزار نفر در استان کرمان دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری بوده و همه مکلف به رعایت قانون بر حسب وظیفه شرعی هستند.

کمالی با اشاره به آغاز ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز تصریح کرد: این ثبت‌نام به مدت یک هفته ادامه دارد و اول اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به پایان می‌رسد.

وی افزود: افرادی که از طریق دفاتر پستی ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند با در دست داشتن کد رهگیری و مدارک مورد نیاز به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر استان کرمان مراجعه و ثبت‌نام نهایی خود را انجام دهند.

کمالی خاطر نشان کرد: اسامی افرادی که صلاحیت آن‌ها تأیید نهایی شده در‌ 13 تا 15 خردادماه سال‌جاری اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان از 16 خرداد ماه سال‌جاری آغاز می‌شود، گفت: این تبلیغات تا 22 خردادماه سال‌جاری ادامه دارد و کاندیداها ‌تا 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات می‌‌‌‌‌‌‌توانند تبلیغ کنند.

کمالی عنوان کرد: تبلیغات کاندیداها باید در زمان اعلام شده صورت گیرد و‌ هرگونه فعالیت خارج از چارچوب و غیر از زمان مشخص شده غیرقانونی بوده و در صورت اثبات‌ برخورد می‌شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کرمان گفت: هیئت اجرایی برای برگزاری‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ‌در 23 شهرستان و 58 بخش در سراسر استان کرمان تشکیل شده است.

کمالی گفت: ستاد انتخابات در استان کرمان تشکیل شده و کمیته‌های هفتگانه آن شامل سیاسی، امنیتی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و اطلاعات، آموزش، اطلاع‌رسانی و استنادات و حفاظتی‌ مشغول به کار شده‌اند و ستاد استانی به طور رسمی فعالیت خود‌ را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: در استان کرمان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع، 875 شعبه أخذ رأی شهری در استان کرمان پیش‌بینی شده که 53 شهر بالای 20 هزار نفر جمعیت، پنج شهر بالای 20 تا 50 هزار نفر‌، یک شهر‌ 50 تا 100 هزار نفر، چهار شهر 100 تا 200 هزار نفر و یک شهر بالای ‌500 هزار نفر جمعیت دارد.

کمالی افزود: 2 هزار و 345 شعبه روستایی پیش‌بینی شده که یک‌هزار و 934 مورد در روستاهای زیر یک‌هزار و 500 نفر جمعیت و 134 مورد برای روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر است.

وی تصریح کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری، 2 هزار و 832 شعبه در نظر گرفته شده که یک‌هزار و 20 شعبه شهری و یک‌هزار و 812 شعبه روستایی است.

کمالی اظهار داشت: روستاهای بالای 20 خانوار یا 100 نفر جمعیت می‌توانند شورای اسلامی داشته باشند.

وی با اشاره به مدارک لازم برای ثبت‌نام کاندیداها گفت: اصل شناسنامه و دوسری کپی از تمام صفحات آن، اصل و کپی کارت ملی، اصل کارت پایان خدمت و یا مدرکی دال بر تعیین تکلیف وضعیت وظیفه عمومی، چهار قطعه عکس سه در چهار جدید، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی، اصل و کپی متن استعفا از سمت بر اساس مشمولان قانون ماده 28 از جمله مدارک لازم برای ثبت‌‌نام است.

انتهای پیام/80018/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول