اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تبلیغات زودرس انتخابات شوراهای اسلامی در بناب کلید خورد

از سفره‌های رنگین انتخاباتی تا ویزیت کارت‌‌های تبلیغاتی/ تب تند انتخابات در بناب

تبلیغات کاندیداهای احتمالی شورای اسلامی شهر بناب مدت‌هاست به صورت محفلی آغاز شده است؛ بطوریکه از برگزاری جلسات مختلف در منازل و پهن شدن سفره‌های رنگین در حمایت از برخی کاندیداها خبرهای گوناگونی به گوش می‌رسد.

از سفره‌های رنگین انتخاباتی تا ویزیت کارت‌‌های تبلیغاتی/ تب تند انتخابات در بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، در این میان چاپ و توزیع زودهنگام «کارت ویزیت‌‌های» چند تن از کاندیداها تحت عناوین مختلف بیشتر جلب توجه می‌کند.

البته نمی‌توان از ارسال پیامک‌های انبوه توسط کاندیداهای احتمالی در مناسبت‌های خاص بی‌اعتنا گذشت. و صد البته مسئولان برخی ستادهای تبلیغاتی کاندیداها نیز بیکار ننشسته و برخی از آنها به دنبال جمع‌آوری اطلاعاتی در خصوص تاریخ بناب، وظایف شوراها و برنامه‌های خود هستند تا با جمع‌بندی آنها متن سخنرانی‌های مختلفی را متناسب با نقاط مختلف شهر برای کاندیدای مورد حمایت خود تنظیم کنند.

ائتلاف کاندیداها خبر داغ محافل

از ائتلاف کاندیداهای مختلف شورای شهر بناب نیز خبرهای مختلفی به گوش می‌رسد این روزها پیوستن فلان کاندیدا به فلان ائتلاف، انصراف فلان کاندیدا از فلان ائتلاف، کنار گذاشته شدن فلان کاندیدا از فلان ائتلاف، مخالفت فلان کاندیدا با افکار و اندیشه‌های فلان کاندیدای دیگر و ... دهان به دهان می‌چرخد و به موضوع داغ محافل مختلف سیاسی شهر تبدیل شده است و گمانه‌زنی‌های مختلفی نیز درخصوص نظر مردم در مورد کاندیداها و احتمال برنده شدن هر کدام از آنها به انحاء مختلف صورت می‌گیرد.

حتی خبر می‌رسد که برخی از این ائتلاف‌ها با دعوت جمعی از مردم پیرامون لیست ائتلافی خود انتخابات داخلی برگزار می‌کنند تا نفرات برگزیده این گروه را به جامعه معرفی کنند.

همچنین با نزدیک‌تر شدن به ایام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجالس ترحیم نیز در این شهر پررونق‌تر شده‌اند و کاندیداهای احتمالی با حضور در مساجد با بازماندگان اموات نیز اظهار همدردی می‌کنند.

در هر صورت باید توجه کرد که قانون انتخابات تبلیغات زودهنگام را برای نامزدهای انتخابات منع کرده است و تبلیغات زودهنگام می‌تواند به عنوان تخلف انتخاباتی تلقی شود.

معمولاً از سه دوره گذشته انتخابات شوراهای اسلامی شاخص‌های تعیین کننده‌ای برای موفقیت یک کاندیدای شورای شهر با توجه به اوضاع شهر بناب به صورت طایفه‌ای، قومی و محله‌ای بوده است. اما در سال‌های اخیر با افزایش سطح آگاهی سیاسی و دانش اجتماعی مردم نسبت به قبل انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی شهر صرفاً براساس تخصص، تعهد و تحصیلات انتخاب شوند.

امید است مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه بناب با حفظ هوشیاری و آگاهی، بدور از تعصبات قومی، جناحی و یا احتمالاً نزدیک بودن افکار فلان کاندیدا به افکار و سلایق برخی گروه‌ها و جریانات رأی نداده و به افراد شایسته‌ای که در حد نام و آوازه شهر پرافتخار بناب باشند، رأی دهند.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در جنوب مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و براساس تعداد جمعیت شهری، در دوره چهارم شوراهای اسلامی 9 نفر بعنوان اعضای اصلی شورای اسلامی شهر بناب انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول