اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

رعایت قانون، گفتمان مجریان برگزاری انتخابات است

فرماندار پلدختر از حرکت انتخابات با محوریت قانون خبر داد و گفت: رعایت قانون، گفتمان مجریان برگزاری انتخابات است و مردم نیز در انتخابات پرشور، گسترده و حماسی ظاهر می‌شوند و دشمنان را ناامید می‌کنند.

رعایت قانون، گفتمان مجریان برگزاری انتخابات است

فریدون رشیدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در پلدختر با بیان اینکه متولیان و مجریان و برگزارکنندگان انتخابات پیش‎رو با رعایت بی‎طرفی کامل و با اعتماد سازی بین مردم بستر حضور حداکثری و باشکوه آنان را در این انتخابات فراهم کنند، گفت: انتخابات نقطه عطف حماسه سیاسی و مظهر دخالت اراده ملت در اداره امور و سرنوشت کشور است.

وی با بیان اینکه مردم در حماسه انتخابات دشمنان را ناامید می‌کنند، افزود: بهترین، آزادترین و سالم‎ترین انتخابات در ایران برگزار می‌شود، زیرا برگزاری انتخابات در ایران با بسیاری از کشورهای دنیا که ادعای دموکراسی و فریاد آزادی خواهی‎شان گوش فلک را کر کرده است، قابل مقایسه نیست.

رشیدی حضور پرشور مردم در انتخابات را خلق حماسه‎های ماندگار دانست و گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات و انتخاب اصلح، زمینه‎ساز «حماسه سیاسی» است، زیرا تشویق و ترغیب مردم در انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی می‎کند.

وی معیارهای انتخاب کاندیداها را همان معیارهای مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: استفاده از امکانات دولتی بر له و یا علیه نامزدهای انتخاباتی تخلف است.

رشیدی با بیان این که حماسه سیاسی بدون نقش آفرینی جوانان تحقق نمی‌یابد، تصریح کرد: مردم با انتخاب اصلح در روز 24 خرداد در این آزمون اقتدار نظام را به نمایش می‎گذارند.

فرماندار پلدختر گفت: عزم خود را در راستای برگزاری انتخاباتی سالم، آزاد و مطلوب با همدلی و ایجاد روحیه اخوت و برادری جزم می‎کنیم و اجازه نخواهیم داد که دشمنان و بدخواهان نظام با ایجاد زاویه و اختلاف به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی از الزامات برگزاری انتخاباتی با شکوه را اجرای صحیح قانون و صیانت از آرای مردم، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، اطلاع رسانی درست و تشریح و تبیین اهمیت انتخابات آینده دانست.

رشیدی آغاز نام‌نویسی از نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در پلدختر را امروز 26 فروردین جاری اعلام کرد و گفت: نامزدهای انتخابات شوراها از امروز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت نام‌نویسی کنند، ولی حضور در دفاتر پیشخوان دولت به منزله نام‌نویسی نهایی تلقی نمی‌شود.

وی مدت زمان و مهلت نام‌نویسی این افراد را از امروز به مدت یک هفته و تا 12 ظهر روز یکشنبه اول اردیبهشت ‌ماه اعلام کرد و افزود: افراد نام‌نویسی شده بعد از آن با دریافت کد رهگیری می‌توانند برای نام‌نویسی نهایی به فرمانداری‌های حوزه انتخابیه مراجعه کنند.

رشیدی با بیان اینکه مدیران دستگاه‎های دولتی شهرستان به هیچ وجه حق استفاده از امکانات دولتی و دخالت در انتخابات به معنای تاثیرگذاری له یا علیه نامزدها ندارند، گفت: در این مورد پایش و مراقبت‎های لازم را با دقت و حساسیت انجام می‎دهد.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برپایی انتخابات شوراهای شهر و روستا در پلدختر اندیشیده است، گفت: از اکنون تمهیدهای لازم و کافی برای برگزاری حداکثری انتخابات ریاست جمهوری و نیز شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان فراهم شده است و باید از همه ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های دولتی شهرستان برای تحقق این پروژه مهم بهره گرفت.

وی افزود: مدیران در انتخابات باید رویکرد بی‎طرفانه خود را حفظ و به دور از هرگونه جانبداری و حمایت، تمام تلاش خود را در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات سالم به کار گیرند.

فرماندار پلدختر حضور مردم در انتخابات را موجب اقتدار نظام در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: برگزاری دو انتخابات پیش رو بر پایه امانت‌داری، قانون‌مداری و حضور حداکثری و عدالت محوری است و توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات چون گذشته انتخاباتی سالم و به دور از هرگونه تنش را شاهد باشیم.

انتهای پیام/2304/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول