اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تعامل بیشتر صورت می‌گیرد

اجرای مشترک تعزیه توسط تعزیه‌خوانان استان‌های کرمان و اصفهان

چهار مجلس مشترک تعزیه با حضور تعدادی از تعزیه‌خوانان استان کرمان و اصفهان در شهر اصفهان اجرا می‌شود.

اجرای مشترک تعزیه توسط تعزیه‌خوانان استان‌های کرمان و اصفهان

ثارالله انکوتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه تعزیه جدا از بحث عزاداری اهل بیت (ع) هنری بسیار ناشناخته است، اظهار داشت: می‌توانیم با جمع‌آوری مجموعه توانایی‌ها به تعزیه و حیات آن کمک کنیم تا به طور مستمر و سالانه شاهد برپایی این نوع آیین عزاداری بی‌نظیر باشیم.

سرپرست گروه منتخب تعزیه بخش چترود کرمان با بیان این‌که بهره‌گیری از نوع اجرای هنرمندان تعزیه از سراسر کشور و همچنین نسخ مورد استفاده در تعزیه‌ها در ارتقای سطح کمی و کیفی شبیه‌خوانان مؤثر است، افزود: بهتر است، اجراهای مشترک تعزیه با هدف انتقال تجربیات و سرعت‌پذیری هنرمندان تعزیه در وفق دادن خود با اجرای هنرمند مقابل در دستور کار قرار گیرد.

انکوتی با اعلام اینکه با هماهنگی انجام شده، اجرای مشترک چهار مجلس تعزیه با حضور تعدادی از تعزیه‌خوانان استان کرمان و اصفهان در شهر اصفهان انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: این اجراها با هدف امکان‌سنجی به منظور اجرای تعزیه‌های مشترک در برنامه‌های آینده و با استفاده از تعدادی از تعزیه‌خوانان برتر استان از روستاهای هوتک، سرآسیاب و روستای ده‌زیار برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در نخستین گام، چهار مجلس تعزیه شهادت علی‌اکبر، عباس، حر و تعزیه شهادت حضرت فاطمه (س) پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است که از روز سه‌شنبه 27 فروردین تا 30 فروردین‌ماه جاری در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

انکوتی با اشاره به اینکه مکان اجرای تعزیه باید فضایی کاملاً اختصاصی باشد، گفت: در ایام حضور تعزیه‌خوانان کرمانی در استان اصفهان از مکان‌های تخصصی تعزیه در این استان بازدید می‌شود.

انتهای پیام/2446/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول