اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان:

سوگواره بین‌المللی تعزیه در انتظار بودجه است

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: برگزاری سوگواره بین‌المللی تعزیه به علت عدم تامین بودجه مورد نیاز تاکنون محقق نشده است.

سوگواره بین‌المللی تعزیه در انتظار بودجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس سالاری در آیین پایانی بیستمین سوگواره تعزیه استان کرمان اظهار داشت: 23 مجلس تعزیه از هنرمندان استان کرمان به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.

وی با اشاره به ارسال سه تعزیه از گروه‌های تعزیه دیگر استان‌های کشور به سوگواره استانی تعزیه کرمان ابراز داشت: هشت گروه از استان کرمان به مرحله نهایی این سوگواره راه یافتند و گروه تعزیه میبد یزد هم در بخش مهمان جشنواره به اجرای مجلس وهب نصرانی پرداخت.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به اینکه سوگواره تعزیه استان کرمان قدیمی‌ترین سوگواره تعزیه در ایران است، تصریح کرد: کرمانی‌ها پیشقراول برگزاری سوگواره تعزیه در ایران هستند.

سالاری عنوان کرد: استان مازندران با برگزاری 9 سوگواره تعزیه بعد از استان کرمان بیشترین تعداد تعزیه را برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه تعزیه‌خوانان کرمانی برگزاری سه دوره سوگواره سراسری تعزیه را در کارنامه خود دارند، افزود: کرمان نخستین استانی است که پیشنهاد برگزاری سوگواره بین‌المللی را ارائه کرد.

این مسئول فرهنگی از دریافت مجوز برگزاری سوگواره بین‌المللی تعزیه توسط حوزه هنری استان کرمان خبر داد و اذعان داشت: به علت مشکلات مالی و عدم تامین اعتبار مورد نیاز تاکنون برگزاری این سوگواره محقق نشده است.

سالاری با اشاره به اینکه تعزیه‌خوانی فقط به مجالس عزا اختصاص ندارد، خاطر نشان کرد: در گذشته نه چندان دور در تمام روزهای سال و در محل تکیه دولت تهران مجلس شبیه‌خوانی برگزار می‌‌شد که شبیه‌خوانی شادمانه در میلاد ائمه اطهار (ع) از جمله این مجالس بود.

وی ابراز داشت: در سال جاری به دنبال احیای زمینه شبیه‌خوانی شادمانه در استان کرمان هستیم تا کرمان در این بخش نیز در ایران پیشتاز و پیشگام باشد.

سالاری گفت: مجالس تعزیه به مناسبت‌های مختلف در محل تعزیه‌خانه کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول