اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بویین زهرا خواستار شد

گسترش تحقیق و پژوهش در عرصه تعزیه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا خواستار گسترش تحقیق و پژوهش درباره هنر اصیل تعزیه شد.

گسترش تحقیق و پژوهش در عرصه تعزیه

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، علی زارعی در آیین افتتاحیه دفتر تعزیه شهرستان بویین زهرا با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: تعزیه مراسمی آیینی ـ نمایشی است و این هنر از اواخر عصر صفوی در جامعه‏ ایران شکل پررنگی به خود گرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا تعزیه (شبیه‌خوانی) را از میراث‌های فرهنگی و نمایشی برشمرد و افزود: هنر تعزیه از گذشته تاکنون با موضوعاتی چون تاریخ، سیاست، مذهب، اسطوره‌شناسی، مردم‌شناسی، تئاتر، ادبیات، هنرهای تجسمی و همچنین موسیقی گره و پیوند همیشگی خورده است.

وی بررسی و پژوهش در باب هنر شبیه‌خوانی را موضوعی چند بعدی و پیچیده معرفی و تصریح کرد: دستاوردهای مهمی با پژوهش در عرصه تعزیه به دست آمده است و تجربه‌های فراوانی نیز در این حوزه تاکنون اندوخته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا افزود: تشکیل و ساماندهی هنر تعزیه در شهرستان بویین زهرا همیشه از دغدغه‌های مهم و جدی بوده است.

وی ابراز داشت: با پیگیری‌های فراوان و با همکاری مسئولان تعزیه و طی نشست‌های مکرر هسته مرکزی تعزیه شهرستان بویین زهرا در ماه‌‌های گذشته تشکیل و راه‌اندازی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا با اشاره به تلاش‌های مستمر برای راه‌اندازی دفتر انجمن تعزیه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این دفتر یکی از دغدغه‌های اصلی گروه‌های شبیه‌خوان شهرستان بویین زهرا را برطرف کرده و در این راستا اثرگذار شویم.

در پایان این آیین اعضای هیئت امنای نوپای تعزیه شهرستان بویین زهرا به ارایه راهکارها و پیشنهادات خود برای رشد و ترقی هنر شبیه‌خوانی پرداختند.

انتهای پیام/77005/و20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول