اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان خبر داد

ارسال 23 اثر به سوگواره تعزیه کرمان

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: 23 اثر به دبیرخانه بیستمین سوگواره تعزیه استان کرمان ارسال شد.

ارسال 23 اثر به سوگواره تعزیه کرمان

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 23 اثر به دبیرخانه بیستمین سوگواره تعزیه استان کرمان ارسال شد که آثار برگزیده در این سوگواره اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چند که فراخوان سوگواره تعزیه کرمان به صورت استانی منتشر شد، اما سه اثر از گروه‌های تعزیه استان‌های گلستان، یزد و مرکزی به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است.

سالاری بیان داشت: یک تعزیه از سه اثر ارسالی از سوی هنرمندان تعزیه استان‌های ذکر شده انتخاب و در بخش مهمان اختتامیه سوگواره تعزیه استان کرمان اجرا می‌شود.

وی از ارسال سه اثر از گروه‌های تعزیه شهرستان‌های استان کرمان به سوگواره تعزیه خبر داد و ابراز داشت: یک اثر از بین این آثار انتخاب و در بخش مسابقه به اجرا گذاشته می‌شود.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه هنرمندان تعزیه در شهرستان کرمان 20 اثر به دبیرخانه استانی سوگواره ارسال کرده‌اند، افزود: از بین این آثار نیز تعزیه‌های برتر انتخاب و در سوگواره تعزیه استان کرمان اجرا می‌شود.

سالاری خاطر نشان کرد: سوگواره تعزیه استان کرمان با هدف تبادل تجربیات گروه‌های تعزیه استان، ترغیب گروه‌ها به آماده‌سازی و اجرای مجالس غریب، تعمیم تعزیه‌خوانی در مناطق مختلف استان و رشد و اعتلای این هنر نمایشی برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: بیستمین سوگواره تعزیه استان کرمان از تاریخ 19 تا 25 فروردین ماه سال جاری در تعزیه‌خانه کرمان برپا می‌شود.

انتهای پیام/80019/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول