اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام فاطمیه

گروه تعزیه فدک در شوشتر تعزیه برپا می‌کند

مسئول گروه هنری فدک از برگزاری تعزیه به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال تعزیه‌خوانی ایام فاطمیه در روستای کُنارپیر برگزار می‌شود.

گروه تعزیه فدک در شوشتر تعزیه برپا می‌کند

ساسان مددی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: گروه فرهنگی فدک به مناسبت ایام فاطمیه در روستای کُنارپیر شهرستان شوشتر مراسم تعزیه برپا می‌کند و برای این کار از هفته‌های پیش برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره تمرین‌‌های انجام شده برای برپایی این تعزیه در شوشتر گفت: بیش از 90 جلسه تیم تعزیه فدک تمرین کرده‌اند و آمادگی لازم برای اجرای عمومی کسب شده است.

مسئول گروه هنری فدک خاطر نشان کرد: برای نخستین بار گروه فرهنگی فدک در روستاهای شهرستان شوشتر با اجرای دکور و طراحی صحنه حرفه‌ای تعزیه خود را اجرا می‌شود و به این دلیل پیش‌بینی می‌شود استقبال از این برنامه بسیار قابل توجه باشد.

مددی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان شوشتر گروه‌های مختلفی در این ایام فعالیت می‌کنند، افزود: گروه‌های متعددی در این ایام فعالیت مذهبی و هنری انجام می‌شوند اما به دلیل فعالیت هنری در مناطق محروم که یکی از اهداف تشکیل گروه فدک است تصمیم‌گرفتیم تا این برنامه در روستای کُنارپیر برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: این تعزیه به مدت چهار شب متوالی برگزار می‌شود و قرار است تعزیه‌های «شعله‌های نفاق»، «بیت‌الاحزان»، «سفر یاس کبود» و «بقیع غریب» در این شب‌ها اجرا شود.

مدیر گروه فرهنگی‌هنری فدک افزود: در این برنامه گروه تعزیه حسین‌ابن علی روستای کُنارپیر و گروه فدک مشارکت دارند و هر شب برای شرکت در این مراسم سرویس ایاب و ذهاب از کنار مسجدجامع شوشتر به سمت این روستا به صورت رایگان وجود دارد.

انتهای پیام/72006/ت20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول