اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در ایران

فیلم تعزیه یونسکو در کرمان اکران می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: فیلم تعزیه یونسکو برای نخستین‌بار در ایران در سوگواره تعزیه کرمان اکران می‌شود.

فیلم تعزیه یونسکو در کرمان اکران می‌شود

عباس سالاری امروز در حاشیه برگزاری آیین پایانی سوگواره تعزیه استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فیلم تعزیه یونسکو برای نخستین بار در ایران در بیست و یکمین سوگواره تعزیه استان کرمان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال آینده به بعد سوگواره تعزیه استان کرمان در ایام فاطمیه برگزار نمی‌شود، ابراز داشت: این سوگواره در محرم برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمان بیان کرد: بیست و یکمین سوگواره تعزیه استان کرمان از سوم آبان ماه سال آینده آغاز می‌شود و به مدت ده روز ادامه می‌یابد و آیین اختتامیه این سوگواره در روز عاشورا برگزار می‌شود.

سالاری بیست و یکمین سوگواره تعزیه استان کرمان در آبان ماه سال آینده برگزار می‌شود، تصریح کرد: بررسی 20 دوره سوگواره تعزیه استان کرمان در بیست و یکمین دوره تعزیه کرمان انجام می‌شود و آیین آغاز به کار این سوگواره در یکی از تالارهای شهر کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فیلم تعزیه یونسکو برای نخستین بار در ایران در بیست و یکمین سوگواره تعزیه استان کرمان به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: تعزیه ایران بر اساس این فیلم به ثبت جهانی رسید.

این مسئول فرهنگی گفت: همچنین فیلم بزرگداشت ابوهاشم تنها بازمانده تعزیه دوره قاجار اثر سید عظیم موسوی در بیست و یکمین سوگواره تعزیه استان کرمان به نمایش گذاشته می‌شود.

سالاری بیان کرد: دو فراز از زره‌پوشی در تعزیه ایران در بیست و یکمین سوگواره تعزیه استان کرمان اجرا می‌شود و سه نفر از پیشکسوتان تعزیه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/80019/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول