اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) صورت می‌گیرد

اجرای تعزیه در سرای سعدالسلطنه قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: به مناسبت ایام فاطمیه مراسم تعزیه حضرت فاطمه (س) در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین برای مسافران نوروزی و شهروندان قزوینی اجرا می‌شود.

اجرای تعزیه در سرای سعدالسلطنه قزوین

اسدالله بیرانوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با توجه به آغاز ایام فاطمیه اول، برنامه‌های نوروزی در استان قزوین با تغییراتی همراه شده است.

وی افزود: در برنامه‌های محیطی مانند بازدید از اماکن تاریخی و همچنین موزه‌ها و ... تغییری حاصل نشده و این برنامه‌ها همچنان برای مسافران نوروزی و شهروندان قزوینی ادامه می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: در برنامه‌های جنبی و فرهنگی نیز این برنامه‌ها در قالب تعزیه‌خوانی، پرده‌خوانی، راه‌اندازی ایستگاه‌های قزوین‌شناسی و نقاشی با حفظ حرمت ایام فاطمیه تداوم می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: برنامه‌های مذهبی ایام فاطمیه در سرای سعدالسلطنه، دولتخانه صفوی و مراکز در نظر گرفته شده در شهرستان‌های آوج، بویین زهرا، تاکستان، البرز و آبیک اجرا می‌شود.

بیرانوند ادامه داد: تا ساعت 24 دیشب، تعداد مسافران نوروزی استان قزوین حکایت از رشد 18 درصدی دارد.

بیرانوند تأکید کرد: از همه مسافران نوروزی استان قزوین تا روز گذشته، 14 درصد قزوین را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند یعنی حداقل دو شب را در قزوین اقامت داشته‌اند که این آمار نیز نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی تأکید کرد: در روزهای باقی‌مانده عید نوروز و همچنین ایام فاطمیه ویژه‌برنامه‌های مختلف با در نظر گرفتن شأن ایام فاطمیه برای آشنایی گردشگران با فرهنگ و تاریخ قزوین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2667/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول