اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ابهر خبر داد

اجرای 142 طرح خودکفایی در ابهر

مدیر کمیته امداد ابهر از اجرای 142 طرح خودکفایی مددجویی در این شهرستان خبر داد.

اجرای 142 طرح خودکفایی در ابهر

محسن داودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد در حمایت از افراد زیرپوشش این نهاد ارائه خدمات اشتغالزایی و خودکفایی به مددجویان است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر با اشاره به اینکه تامین معاش و فراهم ساختن زمینه خوداتکایی و اشتغال مددجویان از جمله اهداف کمیته امداد برای ایجاد اشتغالزایی در جامعه هدف است، اضافه کرد: با اشتغالزایی که صورت گرفته بسیاری از مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند و توانایی اداره زندگی مستقل خود را کسب کرده‌اند.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه اشتغالزایی مددجویان افزود: سال گذشته برای اجرای 142 طرح خودکفایی، اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 817 میلیون ریال هزینه شده است.

داودی با اشاره به اینکه کمیته امداد قبل از اجرای طرح‌های اشتغالزایی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی نیز کرده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه آموزش امر مهمی در راستای موفقیت مددجویان محسوب می‌شود، از همین رو سالانه دوره‌های آموزشی مختلفی برای مددجویان برگزار می‌شود.

وی به برخی از دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته دوره‌هایی همچون رایانه‌، پرورش قارچ‌، ورمی کمپوست، آرایشگری و خیاطی برای مددجویان برگزار شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای 45 طرح مشارکتی توسط این نهاد اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات مهمی که کمیته امداد در طول سال انجام می‌دهد، جمع‌آوری کمک برای نیازمندان حادثه‌دیده از حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله است.

وی با اشاره به اینکه اخیراً نیز پس از وقوع زلزله در شهرستان دشتی بوشهر پایگاه‌های جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان در شهرستان ابهر دایر شده است، اضافه کرد: تا‌کنون 25 میلیون ریال کمک نقدی مردمی در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

طرح‌های اکرام ایتام، صدقات و رضوان، جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها از عمده‌ترین و پردرآمدترین طرح‌های اجرایی کمیته امداد هستند.

گفتنی است؛ طر‌ح‌های مفتاح‌الجنه (حضور و بازدید خیرین و مسئولین نظام از خانواده‌ها و نیازمندان)، کمک‌های خاص و وجوهات امانی (به منظور مشارکت برای آسیب‌دیدگان از حوادث و مساعدت خاص به خانواده‌های مورد نظر زیرپوشش)، نذورات و قربانی (اهدای قربانی در عید سعید قربان و سایر مناسبت‌ها) و محسنین (حمایت مستمر از خانواده‌های غیر یتیم توسط حامیان) از سایر طرح‌های اجرایی کمیته امداد در طول سال است.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول