اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ماهنشان خبر داد

پرداخت 236 فقره وام قرض‌الحسنه به مددجویان ماهنشانی

مدیر کمیته امداد امام خمینی ماهنشان از پرداخت 236 فقره وام قرض‌الحسنه به مددجویان این شهرستان خبر داد.

پرداخت 236 فقره وام قرض‌الحسنه به مددجویان ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد ماهنشان به منظور کمک به خانواده‌های نیازمند خدمات مختلفی را در طول سال ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال‌زایی‌ برای مددجویان از اقدامات کمیته امداد جهت حمایت از مددجویان و توانمندسازی آنهاست، اضافه کرد: ارائه خدمات عمرانی و وام‌های بهسازی، پرداخت حق بیمه مددجویان و ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی نیز از دیگر اقداماتی است که کمیته امداد انجام می‌دهد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی ماهنشان همچنین با اشاره به پرداخت کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان مددجو افزود: این نوع خدمت در راستای آسان‌سازی ازدواج به مددجویان ارائه می‌شود.

وی به ارائه خدمات بهداشتی اشاره کرد و گفت: کمک موردی  ابن‌السبیل و سایر خدمات و کمک‌های موردی ویژه برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر نیز از دیگر اقداماتی است که این نهاد برای حمایت از مددجویان انجام می‌دهد.

غفاری در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه نیز اشاره کرد و افزود: از آغاز تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته 236 وام قرض‌الحسنه به مددجویان ماهنشانی از محل منابع این نهاد پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در این راستا یک میلیارد و 593 میلیون و 514 هزار ریال اعتبار هزینه شده است.

*توانمند‌سازی 35 خانوار مددجو در ماهنشان

مدیر کمیته امداد امام خمینی ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود به توانمند‌سازی 35 خانوار مددجوی ماهنشانی با حجم جمعیتی 143 مددجو اشاره کرد و گفت: در سال 91 کمیته امداد در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی اقدامات چشمگیری انجام داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه‌ توانمند‌سازی مددجویان در دهه چهارم فعالیت کمیته امداد به یکی از امور محوری و اساسی این نهاد در خدمت‌رسانی تبدیل شده است، سالانه اقدامات بسیاری در راستای توانمندسازی و اشتغال‌زایی مددجویان صورت می‌گیرد.

غفاری با بیان اینکه توانمند‌سازی مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد، افزود: طرح‌های کشاورزی، دامداری، دامپروری، مشاغل خانگی و ... از جمله طرح‌هایی است که توسط کمیته امداد اجرا می‌شود.

وی در پایان به عوامل موفقیت طرح‌های اشتغال‌زای اجرا شده اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین این علل نظارت مستمر بازرسان کمیته امداد بر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/73005/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول