اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس علوم ‌پزشکی جیرفت:

آشنایی با عوارض بیماری فشارخون از ضروریات زندگی است

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: باید به دنبال این باشیم که بیماری فشار خون را بشناسیم و با عوارض آن آشنا شویم و از کنار این بیماری راحت نگذریم.

آشنایی با عوارض بیماری فشارخون از ضروریات زندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت سیدفریدون افضلی پیش از ظهر امروز در آیین نواختن زنگ سلامت در مدارس این شهرستان اظهار داشت: سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ خداوند هستند که به ما ارزانی شده است که باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم و آنها را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه سلامتی شما دانش‌آموزان که آینده‌سازان جامعه هستید، مهم است، افزود: هفتم آوریل به عنوان روز سلامت جهانی نامگذاری شده است و با توجه به اهمیت موضوع سلامت در کشور ما از 18 تا 24 فروردین ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

افضلی تصریح کرد: با توجه به مسائل بهداشتی که در جهان وجود دارد، سازمان بهداشت جهانی که هماهنگ کننده بهداشت در جهان است، یک بیماری را که نقش اساسی در سلامت دارند، مشخص می‌کند و همه کشورها باید در آن موضوع کار کنند که شعار سال جاری هم «فشار خون را جدی بگیریم» است.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس ما هم باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم، به ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان که جمعیت کثیری از جامعه را تشکیل می‌دهید می‌توانید نقش مهمی در انتقال این پیام به جامعه داشته باشید.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: سیستم‌های متعددی در کنترل فشار خون نقش دارند و در سنین مختلف هم پرفشاری می‌تواند، بروز یابد، حتی در بدو تولد و در دوران نوزادی هم به دلیل بیماری‌های مادرزادی ایجاد می‌شود.

وی اذعان داشت: فشارخون عوارض مختلفی بر بدن داشته باشد، نواختن زنگ سلامت یک هشدار است و باید به دنبال این باشیم که این بیماری را بشناسیم و با عوارض آن آشنا شویم و از کنار این بیماری راحت نگذریم.

افضلی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان هم در این ارتباط مطالعه و تحقیق کرده و معلومات خود را به دیگران به ویژه والدین خود منتقل کنند.

انتهای پیام/80002/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول