اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان عنوان کرد

فشارخون مشکل بهداشتی جهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: فشارخون مشکل بهداشتی جهان است.

فشارخون مشکل بهداشتی جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی پایین‎محلی ظهر امروز در جمع مدیران بهداشت و درمان گرگان با تبریک سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» اظهار داشت: اگر کشوری انسان‎های بیمار داشته باشد کشور بیماری است که هیچگاه به توسعه همه‎جانبه دست نخواهد یافت.

وی؛ از نعمت سلامتی به عنوان سرمایه‎ای باارزش یاد کرد و افزود: سلامت انسان‎ها در گذشته بر اثر فقر، بی‎سوادی و جنگ دچار فرسایش شده به همین منظور سازمان بهداشت جهانی به لحاظ اهمیت سلامت، هرساله هفتم آوریل را به عنوان روز بهداشت نامگذاری کرده تا در این راستا حساسیت‎ها را افزایش دهد.

«فشار خون» به طور فزاینده‎ای رو به افزایش است

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در خصوص نامگذاری شعار بهداشت جهانی درباره «فشار خون»، یادآور شد: این مهم هشدار می‎دهد تا مردم نسبت به این بیماری و عوارض مهمی که «فشار خون» بالا داشته و خطرناک نیز است و موجبات مرگ انسان را فراهم می‎کند جدی عمل کنند.

پایین‎محلی با اشاره به علل بیماری «فشار خون» بیان داشت: عواملی چون کم تحرکی، تغذیه نادرست از جمله بروز بیماری «فشار خون» هستند و این بیماری به عنوان مشکل بهداشتی شایع در جهان مطرح بوده که به طور فزاینده‎ای رو به افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: با رعایت توصیه‎های پزشکی و بهبود شیوه‎های زندگی، مصرف کم نمک، ترک دخانیات، حفظ وزن، کنترل قد و چربی خون می‎توان از بروز این بیماری جلوگیری کرد و آن را تحت کنترل خود درآورد و زندگی خوبی را ترسیم کرد.

ایران در جلوگیری از بیماری‎ها در دنیا زبانزد است

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با ابراز خرسندی از اینکه کشور ما طی سال‎های اخیر سبقه خوبی در زمینه پزشکی داشته است، اذعان داشت: ایران در جلوگیری از بیماری‎ها در دنیا زبانزد است و بسیاری از کشورها می‎توانند از ایران الگو بگیرند.

هفتم آوریل به عنوان روز سلامت از سوی سازمان بهداشت جهانی نامگذاری شده و در ایران از 18 تا 24 فروردین، برنامه‎هایی برای بزرگداشت این روز اجرا می‎شود.

انتهای پیام/83001/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول