اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی:

حماسه اقتصادی با اتکاء به آمار و اطلاعات دقیق محقق می‌شود

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی گفت: حماسه اقتصادی با اتکاء به آمار و اطلاعات دقیق و صحیح در حوزه فعالیت‌های اقتصادی محقق می‌شود.

حماسه اقتصادی با اتکاء به آمار و اطلاعات دقیق محقق می‌شود

حسن میرزاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، شناسایی وضعیت موجود اقتصادی و برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت‌های اقتصادی کشور با اتکاء کامل به آمار و اطلاعات دقیق و صحیح در حوزه فعالیت‌های اقتصادی را از راهکارهای موثر در تحقق حماسه اقتصادی در سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به راهکارهای تحقق‌بخشی به حماسه اقتصادی اظهار داشت: هدایت هدفمند منابع مالی و سرمایه‌ای و نقدینگی کشور به سوی فعالیت‌های مولد اقتصادی در راستای حمایت از تولید ملی و توسعه تجارت خارجی نیز از دیگر راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی است.

میرزاخانی جایگزینی صددرصدی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و درآمدهای مالیاتی کشور به جای درآمدهای نفتی به عنوان مهم‌ترین سیاست بودجه‌ای کشور، اصلاح و بهبود الگوی مصرفی مردم از تجمل‌گرائی به سمت مصرف عمومی و کالاهای ضروری و هدایت منابع و درآمدهای مازاد مردم به سمت و سوی پس‌انداز موثر و تولید را از دیگر راهکارهای تحقق‌بخشی به شعار حماسه اقتصادی عنوان کرد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی گفت: همچنین تقویت و گسترش ابزارهای کنترلی و نظارتی کارآمد برای تحقق کامل سیاست‌های اقتصادی دولت، تأمین، تضمین، هدایت و جذب سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید از طریق توسعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، بهبود و ارتقای فضای کسب و کار با هدف ایجاد توازن‌های منطقه‌ای به منظور رشد و توسعه اقتصادی کشور، شناسائی و احصای قوانین و مقررات زائد در زمینه تولید، تجارت و سرمایه‌گذاری با هدف کاهش بوروکراسی اداری و ارتقای سطح تولید و سرمایه‌گذاری از دیگر راهکارهای موثر در رسیدن به این پیام است.

وی گفت: اجرای هدفمند و کامل قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، جلوگیری از توسعه فعالیت‌های اقتصاد زیرزمینی و ورود هرگونه کالاهای تجملی و غیرضروری قاچاق به کشور از مبادی ورودی غیرقانونی، تلاش برای تولید کالاهای سرمایه‌ای متاثر از تحریم‌های اقتصادی با هدف حمایت از تولیدات داخلی و مهم‌تر از همه، وجود همت همگانی دولت خدمتگزار و ملت شریف ایران اسلامی برای خلق حماسه اقتصادی و سیاسی کشور از دیگر راه‌های رسیدن به این مهم است.

انتهای پیام/87012/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول