اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی اکبر ولایتی در کرج:

حماسه سیاسی مقدم بر حماسه اقتصادی است / روابط بین‌المللی با نگاه آمریکایی را قبول نداریم

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: شرایط امروز برگزاری انتخابات بی‌نظیر است لذا حماسه سیاسی مقدم بر حماسه اقتصادی است.

حماسه سیاسی مقدم بر حماسه اقتصادی است / روابط بین‌المللی با نگاه آمریکایی را قبول نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج علی اکبر ولایتی ظهر امروز در مجمع روحانیون و طلاب استان البرز طی سخنان اظهار داشت: شرایط امروز کشور برای برگزاری انتخابات بی‌نظیر است و در گذشته چنین سابقه‌ای را نداشتیم.

وی ادامه داد: زمینه‌سازی و مقدمه‌سازی برای اینکه سهم خودمان را برای انتخاباتی پرشور و مصداق یک حماسه سیاسی نشان دهیم باید فراهم شود.

وزیر اسبق امور خارجه کشور و یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز امسال را با نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند که بسیار هوشمندانه و آگاهانه بوده است.

ولایتی تأکید کرد: حماسه سیاسی بسیار مهم‌تر از حماسه اقتصادی است چرا که تا زمانی که برای حماسه سیاسی در منطقه  کار اساسی انجام ندهیم معلوم نیست که بتوانیم حماسه اقتصادی را به طور دقیق پیش ببریم.

وی ادامه داد: ملت به خوبی و با استعداد، همبستگی و وفاداری به نظام تاکنون آرمان‌های این انقلاب را حفظ کرده‌اند و این موضوع برای همگان ثابت شده است.

مشاور رهبر در امور بین‌الملل تأکید کرد: مسئله بیداری اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ریشه آن در کشور جمهوری اسلامی ایران است لذا اگر بگوییم رنسانس اسلامی یعنی همان بازگشت به اسلام.

ولایتی افزود: کشورهای اسلامی همه مکاتب غربی و شرقی را تجربه کردند،‌ به طور مثال ما در کشور حزب توده و ... را داشتیم که هیچ یک از این گروه‌ها نتوانستند برای کشور کاری را انجام دهند.

وی با اشاره به این که امروز در برخی از کشورهای عربی بیداری اسلامی شکل گرفته است، اظهار داشت: روسای این کشورها وابسته به غرب و شرق و  سرنیزه بودند لذا امواج بیداری اسلامی در این کشورها پدیدار شد.

ولایتی بیداری اسلامی و تمدن اسلام را یکی از افتخارات بزرگ برای ملت و کشور ایران دانست و گفت: بیداری اسلامی در کشورها زمانی ایجاد شد که سرخوردگی تمام آن کشورها را فراگرفته بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر این که بیداری اسلامی در تاریخ بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: اینکه کشوری بایستد و بگوید سلاح ما الله اکبر است و نهضت عاشورا را ترویج دهد و به جای گلوله گل بدهد، افتخار آفرین است.

وی ادامه داد: ما مقوله رابطه بین‌المللی که آمریکایی‌ها در نظر دارند را قبول نداریم چرا که ما دارای استقلال هستیم. آنها می‌خواهند بر مردم و کشور سلطه ایجاد کنند. ما به دنبال نهضت عاشورایی هستیم البته همواره این صف در بین یزیدیان و حسینیان وجود دارد. لذا باید پیروان دین خدا و اهل بیت باید در مقابل دشمن و شیطان بایستند.

*ما با حقوق برابر خواهان روابط بین‌الملل هستیم

ولایتی با بیان اینکه ما با حقوق برابر خواهان روابط بین‌الملل هستیم، افزود: مشکل این جا است که ما نتوانسته‌ایم روابط بین‌الملل را آن طور که باید بر پایه ارزش‌ها ایجاد نماییم. البته این برای اولین بار بود که ایران در زمان جنگ تحمیلی حتی اجازه نداد که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

*مذاکرات باید بر اساس پایه حق و قاعده خودش انجام شود

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که مذاکرات باید بر اساس پایه حق و قاعده خودش انجام شود، بیان کرد: باید در چهارچوب قوانین و ارزش ها حرکت نماییم و با این اقدام با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم.

ولایتی گفت: می‌توانیم هم اکنون روابط بین‌المللی ایران را با کشورهای دیگر به حد مطلوب و درجه عالی برسانیم و پایه این حرکت‌ها قرار نگرفتن در این تحریم‌ها است.

وی با بیان این که باید هر کسی را در جای خودش گذاشت، افزود: نباید کارهای بزرگ  را به دست آدم‌های کوچک سپرد و همچنین کارهای کوچک را به دست انسان‌های قدرتمند واگذار کرد.

ولایتی با بیان این که کشور با داشتن چنین منابع بزرگ،‌ پشتوانه فرهنگی و داشتن ملتی متحد و استوار می‌تواند به بالاترین مدارج دست پیدا کند گفت: می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها مسائل معیشتی مردم را حل کنیم.

وی با اظهار تأسف از اینکه کشوری با داشتن این منابع عظیم امروز با مشکلات اقتصادی مواجه شده است، افزود: در کشور ثروتمندی مانند ایران امروز مردم به دنبال حل مسائل معیشتی خود هستند.

*این چه وضع روابط خارجی کنونی است

ولایتی با انتقاد از روابط بین‌المللی امروز در کشور بیان کرد: این چه وضع روابط خارجی کنونی است. با ایجاد روابط بین‌الملل و روابط دوستانه خارجی می‌توان کشور را از وضعیت فعلی خارج کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: تمام کشورهای اسلامی بدون ایران قادر نخواهند بود که مسائل و مشکلات خود را حل و فصل کنند لذا اهمیت کشور ‌بزرگ بودن آن امروز برای تمام جهان مشخص شده است.

ولایتی با بیان اینکه ما در حوزه سیاسی بدون تردید در کل جهان اسلام برتر هستیم در پایان افزود: با همدلی همزبانی و اقتدار می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

در این سفر ولایتی به دیدار خانواده مرحوم داداشی رفت. همچنین وی با حضور در گلزار شهدای کرج فاتحه ای را نثار شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب کرد.

انتهای پیام/2302/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول