اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دوره جدید

اعضای شورای شهر زنجان 4 نفر افزایش می‌یابد

فرماندار زنجان با اشاره به آمادگی کامل این شهرستان برای ثبت‌نام شوراهای شهر و روستا گفت: اعضای شورای شهر زنجان این بار 4 نفر افزایش پیدا می‌کند.

اعضای شورای شهر زنجان 4 نفر افزایش می‌یابد

عباس راشاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دستور آغاز انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از طریق وزارت کشور به مناطق مختلف کشور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای برگزاری مراحل ثبت‌نام انتخابات شوراها در شهرستان انجام شده است، اضافه کرد: شرایط افرادی که مجاز به ثبت‌نام هستند، از طریق بنرها و پوسترها در شهرها و مناطق تابعه از قبیل ارمغان‌خانه و نیک‌پی نصب شده است.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه به هر 298 روستا و شهری که قرار است، انتخابات شوراها در آن برگزار ‌شود، ابلاغ مربوط صورت گرفته است، افزود: شرایط افراد مجاز به ثبت‌نام در ابلاغیه مربوطه اعلام شده است.

وی با اشاره به برخی از شرایط شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها گفت: افرادی مجاز به ثبت‌نام هستند که مدرک تحصیلی آنها کارشناسی یا معادل آن و یا بالاتر از کارشناسی باشد.

راشاد با اشاره به افزایش چهار نفری اعضای شورای شهر زنجان در دوره بعدی شورا افزود: بر اساس قانون تصویب شده در دوره فعلی اعضای شورا 9 نفر بود که این تعداد به 13 نفر افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین به شرایط تعیین شده برای اعضای شورا در دوره فعلی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون افرادی که در این مرحله عضو شورا بودند، مدرک تحصیلی آنها یک مقطع بالاتر محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است، بر اساس اعلام وزارت کشور و بر طبق‌ برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ 26 فروردین‌ماه تا اول اردیبهشت‌ماه به مدت هفت روز خواهد بود و زمان برگزاری انتخابات آن 24 خرداد‌ماه 92 همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

همچنین روستاهای بالای 20 نفر خانوار و 100 نفر جمعیت، روستاهای واجد شرایط شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

سطح تحصیلات کاندیداها در روستاها تا 200 نفر جمعیت خواندن و نوشتن و روستاهای بالای 200 خانوار نیز در پایین‌ترین مقطع تحصیلی دیپلم و در شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت فوق دیپلم و بالای 20 هزار نفر جمعیت نیز لیسانس و یا معادل آن اعلام شده است.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول