اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل منابع طبیعی زنجان:

تعیین تکلیف معادن زنجان از سودجویی افراد جلوگیری می‌کند

مدیر‌کل منابع طبیعی زنجان گفت: امسال برای جلوگیری از سودجویی افراد باید اقدامات جدی جهت تعیین تکلیف معادن استان صورت گیرد.

تعیین تکلیف معادن زنجان از سودجویی افراد جلوگیری می‌کند

بهمن اسکندری امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بخش قابل توجهی از معادن استان در اراضی ملی قرار دارد.

وی به فرایند مشترک فعالیت‏های معدنی اشاره کرد و افزود: اداره کل منابع طبیعی فرایندی مشترک با سازمان صنعت و معدن در صدور مجوز معدنی استان دارد.

مدیر‌کل منابع طبیعی زنجان با تاکید بر توجه به معادن استان در سال‌جاری، یادآور شد: هیئت دولت و مدیریت استان تاکید بسیاری بر توسعه معادن دارند.

وی به GPS معادن استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یکی از اقدامات مهم GPS کردن همه معادن فعال استان بود.

اسکندری تشکیل ستاد توسعه معادن استان را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: بسیاری از مشکلات موجود در بخش معدن زنجان با تشکیل ستاد برطرف می‏شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان به الکترونیکی شدن فرایندها اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اولویت‏های مهم در سال‌جاری الکترونیکی کردن فرایندها است.

وی توسعه معدنی استان در کنار توجه به منابع طبیعی را مهم ارزیابی کرد و افزود: توسعه استان در همه جنبه‏ها باید مورد توجه باشد.

اسکندری به معادنی که توسط افراد شخصی اداره می‏شوند اشاره کرد و گفت: بسیاری از این افراد به دلیل مالکیت بر معادن به سودجویی روی آورده‏اند.

مدیر‌کل منابع طبیعی استان زنجان تعیین تکلیف این معادن را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید در سال‌جاری برای تعیین تکلیف این معادن اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی تشکیل بانک اطلاعاتی مناسب برای معادن استان در اراضی ملی را یادآور شد و خاطر‌نشان کرد: برای تشکیل بانک اطلاعاتی مناسب اقدامات لازم صورت گرفته است.

اسکندری موضوع حق مالکانه در معادن اکتشافی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: سهم 12 درصدی حق مالکانه سازمان جنگل‌ها در دو سال گذشته پرداخت نشده است.

مدیر‌کل منابع طبیعی استان زنجان شفاف‏سازی اکتشافات در معادن استان را ضروری عنوان کرد و گفت: با تشکیل ستاد توسعه معادن مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

وی خواستار تعامل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شد و ادامه داد: برای خدمات‏دهی به متقاضیان اکتشاف معادن استان نیازمند تعامل و همکاری بیشتری هستیم.

اسکندری به نقشه اراضی مستعد معدنی استان اشاره کرد و یادآور شد: برای تسریع در صدور مجوز اکتشاف معدن باید نقشه‏های اراضی مستعد استان در اختیار منابع طبیعی باشد.

مدیر‌کل منابع طبیعی استان زنجان خاطر‌نشان کرد: قزوین و اراک از جمله استان‏هایی هستند که نقشه‏های اراضی مستعد آنها در اختیار منابع طبیعی قرار دارد.

انتهای پیام/73002/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول