اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد

کاهش 12 درصدی تلفات جاده‌ای در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی زنجان از کاهش 12 درصدی تلفات جاده‌ای در سال گذشته در استان خبر داد.

کاهش 12 درصدی تلفات جاده‌ای در زنجان

حافظ باباپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: استان زنجان به دلیل همجواری با هفت استان کشور به صورت مستقیم و 15 استان کشور به صورت غیر‌مستقیم از اهمیت ویژه استراتژیکی برخوردار است.

وی با بیان اینکه 160 هزار ماشین‌آلات در ایام نوروز در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد کرده است، افزود: از این تعداد 88 درصد سواری و ماشین‌آلات سبک و 12 درصد ماشین‌آلات سنگین است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با اشاره به اینکه استان دارای 5 هزار و 600 کیلومتر انواع راه است، خاطرنشان کرد: آزاد‌راه، راه اصلی، راه فرعی، راه روستایی و بزرگراه در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای در ایام نوروز در زنجان یادآور شد: در حال حاضر استان 10 درصد از برنامه پنجم توسعه کشور جلوتر است.

*کاهش 12 درصدی تلفات جاده‌ای در زنجان

باباپور با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه کاهش 10 درصدی تلفات رانندگی در هر سال پیش‌بینی شده است، افزود: استان زنجان با کاهش 12 درصدی تلفات در این زمینه گام‌های مطلوبی را برداشته است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان در کاهش تلفات رانندگی نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: آشکار‌سازی مناطق حادثه‌خیز نیز در کاهش تلفات جاده‌ای مثمر‌ثمر بوده است.

*نصب 150 دوربین در جاده‌های استان زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان از نصب 150 دوربین در جاده‌های استان خبر داد و گفت: نصب دوربین در کاهش تلفات نقش چشمگیری دارد.

وی همکاری مردم در اجرای طرح نوروزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان زنجان با وجود افزایش حجم مسافرت‌ها با کاهش تلفات جاده‌ای مواجه بوده است.

 

باباپور رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را از ضروریات عنوان کرد و گفت: تعامل و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در کاهش تصادفات و تلفات موثر است.

انتهای پیام/73003/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول